Nagyvilág

Kőkemény lépésre készülnek a gyorshajtók ellen

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
kibertámadás deepfakemeggyilkolta
Hirdetés
Hirdetés

Az Európai Unió szerint úgy lehet csökkenteni a halálos közlekedési balesetek számát, ha jelentősen csökkentik a sebességet. Előkerült egy javaslat, ami szerint új eszköz vethetnek majd be a gyorshajtók ellen. 

Hirdetés

A Totalcar cikke szerint azoknak az uniós országoknak kedvezőbb a statisztikája, amelyekben szigorúbbak a sebességkorlátozások. Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács adataiból kiderült, az EU-ban egymillió lakosra vetítve évente átlagosan ötvenen veszítik életüket közlekedési balesetben. Ennél az átlagnál azok az országok érnek el jobb eredményt, amelyekben 70-80 km/órás sebességkorlátozás van érvényben a vidéki utakon.

Az adatok arra is rámutattak: az Európai Unióban a halálos balesetek 37 százaléka történik városi utakon, 55 százaléka vidéki mellékutakon és 8 százaléka autópályákon. A városokban közlekedők 35-37 százaléka, a vidéki mellékutakon hajtók 9-63 százaléka, az autópályákon közlekedők 23-59 százaléka lépi túl a megengedett sebességkorlátot.

Új eszközt vethetnek be a gyorshajtók ellen

Az EU Third Mobility Package intézkedéscsomagjának célja, 2030-ra felére csökkenjen Európában a halálos és a súlyos balesetek száma, 

Az új javaslat egyik kezdeményezése, hogy kötelezővé kellene tenni az elektronikus sebességfelügyelő rendszerek (Intelligent Speed Assistance, ISA) beépítését az újonnan eladott autókba, buszokba és teherautókba. Kutatások szerint ennek a technológiának az alkalmazása önmagában 20 százalékkal mérsékelhetné a halálos autóbalesetek számát.

Az uniós csomag további része lehetne, hogy az európai forrásokból épülő utak tervezését biztonsági szempontból felülvizsgálnák, de a gyorshajtók lefülelésére is használható térfigyelő kamerák igénybevétele is hatékony ötletnek tűnik.

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek