Az elmúlt egy évben számos sikeres és eredményes programot hirdetett az ArrivaBus – közölte a cég. Mint írják: folyamatos, testreszabott toborzó kampányoknak köszönhetően az általános sofőrhiányt átmenetileg sikerült áthidalni. A szolgáltatás folytonosságának biztosításához ezzel párhuzamosan a toborzó kampány részeként hamarosan 20 Fülöp-szigeteki járművezető kezdi meg a képzési programot, akik leghamarabb 2024 januárjában állnak majd munkába.
Az alapos felkészítés után a hazájukban és más országokban korábban már nagy tapasztalatot szerző buszvezetők mellett az Arriva továbbra is intenzíven toborozza a hazai munkavállalókat és lehetőséget ad a D-s jogosítvány egyszerűbb megszerzésére a B-s jogosítvánnyal rendelkező jelentkezők számára – közölték. „A célunk az, hogy ahogyan eddig is, továbbra is biztosítsuk a budapesti buszközlekedés zavartalan ellátásában vállalt feladatunkat” – mondta el Körmendi Anikó, az Arriva Hungary Zrt vezérigazgatója, reagálva a ma megjelent híresztelésekre.
„A fővárosi közösségi közlekedésben mindennapossá vált a sofőrhiány, sőt, világszintű jelenség. Nem dőlhetünk hátra arra számítva, hogy egyetlen intézkedés – például a jogosítvány B-ről D-re váltása – önmagában megoldja ezt a helyzetet, miközben képzési központunkban mi is örömmel lehetőséget biztosítunk a hazai munkavállalóknak, hogy járművezetővé képezzék magukat – mondja Körmendi Anikó, az Arriva vezetője. – Az elmúlt években számos ajánlattal szólítottuk meg a hazai munkavállalókat, több mint 1000 buszsofőrt képeztünk és ezt a tevékenységünket tovább folytatjuk. Ugyanakkor nemzetközi cégként szerzett tapasztalataink és a járvány, illetve gazdasági válság okozta nehézségek azt bizonyították számunkra, hogy több módon kell biztosítani a vállalt feladataink teljesítését – ez minden Budapesten közlekedő ember érdeke. A külföldi tájékozódás fókuszában is az állt, hogy hol találhatunk olyan szakembereket, akiknek felkészültsége magas szintű, és gördülékenyen integrálhatóak a munkafolyamatainkba. A Fülöp-szigeteki járművezetők több más országban bizonyítottak már, a jelentkezők szigorú kiválasztási folyamaton mentek keresztül, hogy tökéletes jelölteket találjunk a programban való részvételre.”
Körmendi Anikó kiemelte továbbá: „A járművezetői szakmában tapasztalható magas átlagéletkor csökkentését és a szolgáltatás folytonosságának fenntartását is segíteni tudják a hamarosan érkező új kollégák, akik a jelenlegi járművezetői állományunk kevesebb, mint 5%-át fogják kitenni.”
A 20, korábban alapos szakmai szűrésen átesett Fülöp-szigeteki járművezető várhatóan október végén érkezik Magyarországra és kezdi meg az oktatást, hogy 2024 januárjában felkészülten állhassanak munkába. Gondosan kiválasztott vonalakon, angol nyelven beszélő diszpécserek támogatása mellett teljesítenek majd szolgálatot.
„A híresztelésekkel ellentétben ugyanakkora bérre jogosultak a leendő külföldi munkavállalóink, mint a magyar munkavállalók, ebben a tekintetben tehát semmi különbség nincs például egy budapesti, egy vidéki vagy egy külföldi munkavállalónak kínált lehetőségek között. A járművezetőink mintegy 5 százaléka jelenleg is határainkon túl született kolléga. Sem a kollektív szerződés, sem az egyenlő bánásmódhoz való jog, sem a saját értékrendünk nem engedné meg, hogy kevesebbet vagy többet fizessünk valakinek, aki ugyanazt a munkát végzi, mint a többiek” – hangsúlyozza Körmendi Anikó. – „A Fülöp-szigeteki járművezetők azért jönnek ide, hogy támogassák Budapest közlekedésének zavartalan működését. Erre a jelenleg hatályos törvények lehetőséget adnak, mi pedig számtalan eszközzel támogatjuk a munkába állásukat. A Fülöp-szigeteki járművezetők képzésének és munkába állásának részleteiről megérkezésük pillanatától folyamatosan tájékoztatni fogjuk a nyilvánosságot, különösen azon kerületek lakóit, ahol járművezetőink munkába állnak” – tette hozzá Körmendi Anikó.
(Kezdőkép: arrivabus.hu)