„Ez a hétszáz forintos ár…. akkor már én már lerakom. Akkor amit lehet, azt elhozom busszal” – stábunk Pécsett kérdezte az autósokat arról, mekkora az a literenkénti benzinár, ami felett letennék gépjárművüket. Zách Dániel Híradónknak azt mondta: most az látszik, hogy az üzemanyag a nyári időszaknak megfelelően fogy, vagyis az emberek egyelőre nem teszik le az autóikat. A közlekedési autószakértő szerint ez akkor következne be, ha a benzin literenkénti ára 500 forint fölé emelkedne.
„Noha ez ugye literenként csak húsz forintos többletet jelent a mostani egységárakhoz képest, én úgy gondolom, hogy ha 550 forint környékén lehet majd tankolni gázolajat illetve benzint, vagy ennél magasabb áron, akkor a jelentős forgalomcsökkenést okozhat a kutakon”
– fejtette ki Zách.
A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke úgy látja, visszaesett az autók iránti kereslet, de ennek oka elsősorban nem az üzemanyag ára. A gyártók ugyanis egyebek közt a chiphiány és szállítási problémák miatt jelentősen csökkentették a gyártási kapacitásukat.
„Természetesen hatással van az üzemanyag is, de ez inkább olyan hatással van, hogy az üzemanyagtakarékos járműveket keresik elsősorban, újra előkerült, vagy erősebben kerültek elő a dízel járműveknek a rendelése, illetve a hibrid és elektromos hajtás az pedig jelentősen megnőtt”
– fogalmazott Gablini Gábor.
Közben Németországban már június elsejétől 9 euróért lehet olyan bérletet vásárolni, amellyel minden tömegközlekedési eszköz használható. Palkovics László néhány nappal később arról beszélt, egyetért a német kormány intézkedésével és egyeztetések zajlanak arról, hogy ezt nálunk is bevezessék.
„Ahogy nézzük itt Németországban ennek a sikere az hatalmas, nagyon sokan használják és nem használják az autóikat, mert tömegközlekedési eszköz használnak. Hamarosan mi is eljutunk odáig, hogy ezt meg fogjuk vizsgálni és döntést fogunk hozni ebben az ügyben” – hangzott el a minisztertől.
Ekkor meg is kerestük a minisztériumot, szerettük volna megtudni a részleteket, ám válaszokat nem kaptunk.
Kedden újra levelet írtunk, melyben arról érdeklődtünk, hogy hoztak-e már döntést az ügyben és ha igen, akkor mikor és milyen formában bevezetik be Magyarországon a kedvezményes bérletet. Adásunkig most sem kaptunk választ.