Mi az? Kapocs Pest és Buda között, a város működéséhez elengedhetetlen: Budapest hídjai. A fővárosban összesen 15 kisebb-nagyobb híd szolgája ki az itt lakók életét és elképzelhető, hogy hamarosan egy újabb épülhet: Karácsony Gergely főpolgármester ugyanis a héten társadalmi egyeztetést kezdeményezett az Újpestet Óbudával összekötő Aquincumi hídról.
A főváros tervei szerint Budapest északi részén egy olyan új híd épülhet, amit akár autósok is használhatnak. Az úgy nevezett Aquincumi híd kapcsán 5 tervet mutatott be a főváros.
Az „A” változat egy kétszer két sávos út egészen az M3-s bevezetőtől, a 10-es útig. Ez a legforgalmasabb terv, a hídon naponta közel 35 ezer jármű haladna át. Összehasonlításképpen, a belvárosi Margit hídon napi 53 ezren haladnak át. A „B” opcióban csak a hídon és környékén volna kétszer két sávos az autóút, a „C” opcióban pedig egyszer egy sáv szerepel, azonban külön busz sáv lenne a hídon. A „D” változat csak az M3-s bevezetőtől a Szentendrei útig terjedne, a hídon egy külön buszsávval. (A „K” változat, csak Újpest-Városkaputól a Szentendrei útig haladna, és a hídon mindössze buszok, és a többi tervhez hasonlóan biciklisek és gyalogosok közlekedhetnének. Ez utóbbi terv azonban nem térülne meg.
Az érintett kerületek polgármesterei jelenleg nem tudják támogatni a híd megépítését. Kiss László a DK óbudai, és Déri Tibor A Momentum újpesti polgármestere mindenekelőtt az M0-s körgyűrű befejezését szeretné.
„Jelen formájában egyik tervet sem tudjuk támogatni. Ennek roppant egyszerű oka: az, hogy a kerület legégetőbb problémáinak nem része az Aquincumi híd. Hanem az M0-s körgyűrű problematikája feszít bennünket. (…) A mi határozott álláspontunk az, hogy nem szeretnénk több forgalmat Újpestre, és márpedig az 5 bemutatott terv közül 4 esetében abszolút a forgalom megnövekedésére lehet számítani” – magyarázták a polgármesterek.
Abban is egyetért mindkét polgármester, hogy annak a változatnak, ahol a gyalogosokon és a bicikliseken kívül csak a tömegközlekedés használhatná a hidat, nincs értelme, Kiss László szerint az pénzkidobás lenne. Déri Tibor pedig hozzátette, azért sem tudják feltétlen támogatni a híd megépítését, mert így a Népsziget zöld felületére beton kerülne.