– Március 15-én megújul az ATV arculata. Mit jelent ez pontosan?
Németh S. Szilárd: November óta készülünk, több hónapos belső szakmai egyeztetés, tervezés előzte meg a változást. Új lesz a logónk, új díszlet épült, új témacsíkok lesznek, sőt, megújul a csatornahang is. A régi logónk helyét mindenhol kicseréljük: az online újság fejlécétől kezdve a névjegykártyákig, a sajtóigazolványokon át a levélpapírokig, egészen a mikrofonszivacsokig bezárólag. Sőt, még az épület tetején lévő logó és a lábtörlő is új lesz.
– Milyen lesz az új logó és a csatornahang?
Németh: A csatorna hangja ezentúl egy sokkal inkább kereskedelmi tévés, markáns férfihang lesz. A logó pedig egy letisztult fekete-fehér grafikává alakul.
– Miért volt szükség a változásra?
Németh: Az ATV arculata nem volt egységes, sőt, mondhatjuk: mára több pontján elavult. A változtatás igénye amúgy világtrend is, és nemcsak a televíziós piacon. Említhetném például a Forma 1 cégérének cseréjét, amire 20 éve nem került sor, vagy a Juventus focicsapat logócseréjét is. Az ATV logójának változása egyébként egy picit a Juventus-logó átalakítását idézi: a tradicionális szimbólumot ott is egy letisztult, szintén fekete-fehér grafikára váltották. Ráadásul hisszük: egy televízió sosincs kész. Olyan, mint a divat vagy a zenei slágerek. Időről időre meg kell újulni, haladni kell a piaccal. Ekkora mértékű változás pedig még soha nem zajlott az ATV életében. Azt azonban fontos leszögezni: a külcsínt szeretnénk megújítani, a tévé irányultsága, filozófiája nem fog változni.
– Mi az átalakítás elsődleges, néhány mondatban összefoglalható célja?
Németh: Az, hogy az ATV a kor összes nemzetközi elvárásának, arculatának megfeleljen. Szeretnénk, ha a csatorna úgy nézne ki, mint ahogy egy nyugat-európai kereskedelmi csatornának ki kell néznie.
– Ez az ATV fiatalítását is jelenti?
Németh: Jelentős nézettségi növekedést könyvelhetünk el az 50 évnél fiatalabb tévénézők körében. Ez azért is fantasztikus, mert a fiatal médiafogyasztóknak manapság már sokkal több alternatívájuk van, mint régebben. Hatványozottabban több például a magyar nyelvű csatorna és ilyen nehezített pályán tud az ATV új, 50 évnél fiatalabb korcsoportot elérni. Szeretnénk, ha a tévé arculatában is megjelenne ez a fiatalodás.
Bednárik Imre: Örömmel tapasztaljuk, hogy folyamatosan 200 ezer fölött van az atv.hu egyedi látogatóinak a száma és közülük több mint fele jön a Facebook oldalunkról. Az elmúlt 1,5 évben megerősítettük a közösségi médiacsapatunkat is, ennek az eredménye részben az, hogy más korosztályokat is elérünk ma már az atv.hu-val, mint korábban.
– Mit mutatnak a nézettségi adatok?
Bednárik: Jelenleg több mint 130 magyar nyelvű csatorna van Magyarországon, rendkívül kiélezett a verseny, amelyben az ATV nagyon elöl áll. A közéleti tematikával is foglalkozó tévék körében az RTL Klub, a tv2, a Duna TV után az ATV a negyedik legnézettebb csatorna. Sőt! Az elmúlt 3 hétben kétszer is előfordult, hogy a kábelelőfizetéssel rendelkező felnőtt lakosság körében a főműsoridőben az ATV volt Magyarország harmadik legnézettebb tévécsatornája. Azt a célt tűztük ki, hogy az ATV-t egy kvázi TV3-á szeretnénk felemelni. Azon vagyunk, hogy az RTL Klub, tv2 után a mienk legyen a harmadik legbefolyásosabb televízió. Az elmúlt hónapok tapasztalata az, hogy a heti top 50-es listában legalább 5-6 műsorunk szerepel. Az élmezőnyben mindig benne van a Heti Napló Sváby Andrással, a #Bochkor, az Esti Frizbi Hajdú Péterrel, a Sas Kabaré és egyre többször szerepel a Híradó és a Civil a pályán műsor is. A top 50-ben egyszerre vannak jelen a közéleti és a szórakoztató műsorok.
– Ez minek köszönhető?
Bednárik: Sok minden változott tavaly januártól. Növekedett a közéleti műsoraink száma és műsorideje. Márciustól elindult a Heti Napló Sváby Andrással, megduplázódott a délelőtti és a délutáni Fórumunk időtartama. Létrehoztuk a Nap Híre című műsorunkat, ami nagyon nehéz idősávban van. Este 6 és 7 között, a két kereskedelmi híradóval egyidőben megy, mégis kiemelkedő nézettséget hoz.
Németh: Körülbelül 10 éve ATV-s nézettségi adatokkal kelek és fekszem. Ebben a műsorsávban eddig fű nem termett. Mindent kipróbáltunk már. Nem gondoltam volna, hogy ilyen sikert ér el a legnézettebb hírháttér műsorunk.
– A szórakoztató műsorok megjelenésével sokan azt gondolják, hogy bulvárosodik a csatorna. Valóban ez a szándék? Mennyire tudatos ez?
Németh: Az ATV-nél tradíció, hogy hétköznaponként hírműsorokat, hétvégén pedig szórakoztató műsorokat adunk. Gondoljunk csak a Fásy mulatóra, Névshowr-ra, vagy a Hurrá nyaralunk című műsorra. Összesen 3-4 óra bulvártartalmat hozunk le egy héten, ezt vessük össze a napi 15-16 óra hírműsorral. A bulvár nem feltétlenül ördögtől való, lehet minőségi szinten is űzni, csupán az arányokra kell vigyázni. Nem az a célunk, hogy a magasan iskolázott, értelmiségi nézőinket elüldözzük a csatornától. Nem szeretnénk nézőket cserélni, csak az ATV hírei közé keverünk olykor könnyedebb tartalmat.
– Hogyan készül az ATV az április 8-ai választásra?
Bednárik: Informatív, elemző, gyors, sok kapcsolásos műsort szeretnénk adni a nézőknek. Az ATV-n belül három stúdióból jelentkezünk. Sváby András amolyan karmestereként vezényli le a műsort, Krug Emília és Vujity Tvrtko fogja ismertetni az eredményeket, Rónai Egon pedig politológusokkal, elemzőkkel értékel. Óránként híradót adunk Holló Mártával és Simon Andrással, s élőben tudósítunk a parlamentbe jutásra esélyes pártok választási központjaiból.
– Mit üzen a megújult ATV a nézőknek?
Németh: A hangulat az egyik legfontosabb dolog egy tévécsatorna szempontjából. Összességében modern, vidám légkört szeretnénk teremteni. A hírek sokszor negatívak, nyomasztók, mi ezt olyan körítésbe csomagoljuk, hogy ne menjen el a nézők életkedve. Szeretnénk, ha az emberek szívesen kapcsolnának az ATV-re, ne a depresszió áradjon a képernyőről, hanem egészséges, életrevaló csatornát lássanak.