Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2020-05-22 15:45:00

Repedések az orosz metrókocsik alján: a többi szerelvénynél is jelentkezni fognak a hibák

​A Metróért Egyesület elnöke szerint mind a 37 szerelvényen ki kellene cserélni a megrepedt konzolokat. Bíró Endre úgy vélekedett: az orosz fél a vállalati szerződésből csak a tartalomjegyzéket nem sértette meg.

Bármikor leszakadhat egy hűtőszekrény méretű alkatrész a felújított orosz metrókocsikról - írta meg elsőként az atv.hu. Az újabb sorozathibára két közlekedési egyesület hívta fel a figyelmet.

Részben a nyílászárókért és az áramellátásért is felel az elektromos átalakító, amihez az orosz gyártmányú szerelvények legújabb sorozathibája is köthető. Jobban mondva, azok rögzítéséhez. Az alvázhoz rögzítő kis konzolokon ugyanis sorozatban repedések jelentkeztek. Jelenleg acélhuzatok rögzítik a mázsás készüléket. 37 szerelvényből 18-nál már látszanak a repedések.


„Egy készülékszekrényről van szó, ennek a tartókonzoljai repednek el. Elővette a BKV az oroszok által 20-30 éve használt megoldást: drótkötéllel biztosítja ezeket a készülékszekrényeket. Ez azt jelenti, hogy nem ezek tartják ezt a szekrényt, hanem amennyiben eltörik a felfüggesztés, akkor a lezuhanást akadályozzák meg"

– magyarázta Bíró Endre az ATV Start című műsorában. A Metróért Egyesület elnöke hozzátette, ha a felfüggesztés eltörik, akkor működésképtelen, ki kell vonni a forgalomból.

„Az idő haladtával a többi szerelvénynél is jelentkezni fognak ezek a problémák. Mind a 227 kocsin, 37 szerelvényen ezeket a konzolokat ki kell cserélni" – mondta Bíró Endre.

Az egyesület elnöke arról is szólt, hogy a költségek az orosz félt terhelik, de a koronavírusjárvány miatt egyelőre csúsznak a javítások. „Jelenleg a BKV szakemberei hárítják el a hibát, amit ki kell számlázni az oroszoknak" – tette hozzá. Megemlítette azt is, hogy a többi készülék, ami az alvázra van szerelve, azok is átvizsgálásra szorulnak, azt is el tudja képzelni, hogy ott is cserére lesz szükség.

„Van egy vállalkozási szerződés az orosz gyártó és a vásárló között. A vállalkozási szerződést a megrendelő betartotta, viszont a gyártó a tartalomjegyzéken kívül mindent megsértett, ez egy elgondolkoztató dolog. Ilyenkor fel szoktak mondani egy szerződést" – vélekedett.

 

atv.hu

 

Ajánlom

További belföldi híreink