Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2020-01-23 20:16:00

VEKE: csak kommunikációs fogás az 5-ös metró

Tíz éven belül már utazhatunk az 5-ös metróval – erről beszélt egy interjúban Vitézy Dávid. A Budapest Fejlesztési Központ nemrég kinevezett vezetője megígérte, hogy az első száz nap végére ki is írják a tervezésről szóló tendert. A Közlekedő Tömeg egyesület szerint a beruházás komoly előrelépést jelentene, a VEKE elnöke azonban egyelőre csak kommunikációs fogásként értékeli a kijelentést, mivel úgy látja: egyik politikai oldal sem érdekelt abban, hogy a másik létrehozzon valamit.

Vitézy: 10 éven belül már utazhatunk az 5-ös metróval

 

Utasok szállnak fel a csepeli HÉV-re. Nem sokára nemcsak ezekben a megállókban állnak majd meg a szerelvények. Legalábbis erre utalt az indexnek adott interjújában Vitézy Dávid. A Budapest Fejlesztési Központ frissen kinevezett vezetője szerint az 5-ös metró valójában egy metrószerű vasút lesz. Hozzátette azt is, hogy  az első száz nap végéig kiírják a tervezésről szóló tendert, és a dél felől a Kálvin térig tartó földalatti HÉV-hosszabbítás részletes tervezése el is tud indulni.  Az Egyenes beszédben Vitézy azt mondta: ebben az államnak is szerepet kell vállalnia. „Egyetértés van a HÉV-ek fejlesztéséről, arról, hogy a HÉV-vonalak fejlesztése Budapesten az egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb tömegközlekedési feladat, de a HÉV-eket az állam tartja fenn, és a MÁV kezelésében vannak, tehát itt mindenképpen van egy állami szerep” - jelentette ki.

A Közlekedő Tömeg egyesület szerint bár az 5-ös metró önmagában nem szüntetné meg a városban gyakran kialakuló dugókat, komoly előrelépést jelentene. „Nem egy olcsó koncepció, valószínűleg már csak a vonalak Kálvin térig történő meghosszabbítása is több százmilliárd forintba kerülne, illetve ha tovább vinnék, és még a szentendrei hévvel is összekötnék a belváros alatt egy alagútban, az még ennél is sokkal drágább” - fogalmazott Szalay Áron, a Közlekedő Tömeg Egyesület elnöke.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke viszont csak kommunikációs fogásként értékeli Vitézy Dávid kijelentését.

Dorner Lajos szerint a projekt már évtizedek óta napirenden van, hivatalosan viszont még egy tollvonás sem történt. „Nyilván eleve városban építkezni az egy nehezebb ügy, alagutat kell fúrni, pajzsos alagútfúrás, tehát azért az nem olyan egyszerű” - hangsúlyozta Dorner Lajos, a Veke elnöke.

A tervek szerint a déli, vagyis a csepeli és ráckevei HÉV-vonalat hosszabbítanák meg egészen a Kálvin térig, ahol az utasok át tudnának szállni a 3-as és a 4-es metróra is. Innen a föld alatt haladna tovább a vonal a szentendrei HÉV-ig, amely végül északi irányban hagyja el a fővárost.

atv.hu

Ajánlom

További belföldi híreink