Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2019-07-18 21:29:00

Akkora forgalma lehet az 5-ös metrónak, mint az M3-nak

Dorner Lajos szerint, ha a vasútvonalat átviszik a város alatt, akkor nagyon nagy összforgalma lehet az 5-ös metrónak. A tervek bonyolultak, ugyanis római kori romok vannak az útvonalán.

Szeptembertől 5-ös metró lesz a szentendrei HÉV budapesti szakaszának új neve. Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke az ATV Start című műsorában arról beszélt: elvileg már 2002 óta, Demszky Gábor bejelentése óta így nevezik a HÉV-et. Az egyesületi elnök szerint a terv, hogy az északi és a déli HÉV-vonalakat össze kell kötni a város alatt, és így az egész egy rendszert fog alkotni, ami szakmai nevén Észak-Déli Regionális Gyorsvasút lenne, de már akkor elterjedt az 5-ös metró elnevezés.

Mint mondta, a III. kerület lépett, és elérte a főváros döntéshozóinál, hogy legyen meg ez a fejlesztés, amely az eddigi legnagyobb közlekedésfejlesztési projekt lesz Budapesten, és a kormány bejelentette, hogy 12-14 milliárd forintot biztosít rá – közölte Dorner.

A VEKE elnöke elmagyarázta, ha pályázatot kell beadni a fejlesztésére, akkor nagyon fontos, hogy ez a vasútvonal, milyen paraméterekkel rendelkezik. Hány utast fog szállítani, milyen gyorsan, milyen messze lehetnek a megállók. Ha átviszik a vonalat a város alatt, akkor nagyon nagy összforgalma lesz, olyan, mint a 2-es és 3-as metróé, és erre a feladatra egy metró jellegű üzem inkább alkalmasabb, mint egy elővárosi vasút – folytatta.

A kérdésre, hogy várhatóan mikor kezdik el a munkát, Dorner Lajos azt válaszolta, hogy a tervek nagyon bonyolultak, hiszen római kori romok vannak az útvonalán, valószínű évekig tart mire elkészülnek, aztán lehet a pályázatot kiírni, hogy melyik vállalkozó végzi el a munkát. Ha elkészül, nagyot fog dobni a főváros közlekedésén - jelentette ki a VEKE elnöke.

atv.hu

További belföldi híreink