Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2019-05-29 21:33:00

Megszavazták: bevezetik a dugódíjat

Megszavazta a Fővárosi Közgyűlés a dugódíj bevezetését, amit még a Demszky Gábor féle városvezetés vállalt fel 4-es metró megépítésére kapott uniós támogatás fejében. A tervek szerint legkésőbb 2025-ig életbe lép a rendszer, és fizetni kell majd annak, aki behajt Budapestre. A kormány azonnal bejelentette, hogy ellenezi a dugódíj bevezetését. Az ellenzék nem szavazott a javaslatról, mert korábban kivonultak a közgyűlésről.

Ezért kezdeményezte az MSZP-Párbeszéd és a DK egy a patkányhelyzet feltárását vizsgáló bizottság létrehozását: "A város működésképtelenségét a lakosok, nap, mint nap tapasztalhatják, amikor nem viszik el a szemetet. És, nap mint nap tapasztalják, hogy egyre több a patkány a városban. A patkányok megjelenése egyfajta jéghegy csúcsa a főváros működésképtelenségében." - nyilatkozta Karácsony Gergely.

Tarlós István szerint nincs alapja a vizsgálatoknak.

"Ami most Budapesten folyik patkányirtás mentén, azt a nemzeti népegészségügyi központ előzetesen felmérése és javaslata alapján történik. Jelzem, hogy minden rendben van." - mondta Szeneczey Balázs, főpolgármester-helyettes.

A vizsgálóbizottság felállítását azonban a közgyűlés nem vette napirendre. Ezért az ellenzéki politikusok kivonultak a teremből.

Vita nélkül viszont megszavazta a közgyűlés a Budapesti Mobilitási Tervet. Melyben 2021 és 2025 között szerepel a dugó-díj.


Bevezetése már évek óta napirenden van. A korábbi elképzelések szerint lenne egy, a főváros teljes közigazgatási területére kiterjedő matrica, aminek 5000 forint lenne az éves díja. De, második lépésben lenne egy szűkebb, belvárosi zóna, külön díjjal. A kormány korábban is ellenezte a dugódíj bevezetését.

"Nem tudok beszámolni, hogy a kormány álláspontja megváltozott volna ezzel kapcsolatban. Nem támogatjuk továbbra sem." - jelentette ki Kovács Zoltán.

A Budapesti Mobilitási Terv szerint az autósforgalmat 12 százalékkal csökkentenék 2030-ig, míg közösségi közlekedést használók arányát 50 százalékra szeretnék növelni.

atv.hu

További belföldi híreink