Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2016-10-17 16:07:00

Pető: Pecina hazudik

Pontról pontra cáfolta Heinrich Pecina állításait a Népszabadság főszerkesztő helyettese. A Mediaworks vezetője egy osztrák gazdasági lapnak fogalmazott meg erős állításokat az általa bezárt napilap szerkesztőségéről.

Pető: Pecina hazudik
Pető Péter (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

Kemény hangvételű interjút adott egy osztrák lapnak a Népszabadságot is kiadó Mediaworks-vezér, melyet az MTI is szemlézett. Heinrich Pecina ismét elmondta, hogy a napilap az elmúlt tíz évben csak veszteséget termelt, a példányszám drasztikusan csökkent, mivel az emberek már nem érdeklődtek az újság iránt. Az interjúban nem is ez az újdonság, hanem az, hogy az osztrák üzletember durva állításokkal beleszállt a felfüggesztett napilap munkatársaiba.

Pecina a Profilnak nevű lapnak adott, hétfőn megjelent interjújában azt állítja például, hogy mivel a korábbi egyeztetések meghiúsultak, a helyi vezetésnek pár napra be kellett zárnia a lapot azért, hogy az alkalmazottakat tárgyalóasztalhoz ültesse.


Az újságot újra akarták indítani a szerkesztőség bevonásával, azonban a lap munkatársai „inkább a fizetésük, mintsem az újság jövője miatt aggódtak”.

Az atv.hu megkereste Pető Pétert, a Népszabadság főszerkesztő-helyettesét, hogy reagáljon az osztrák üzletember állítására. „Egy hete vasárnap, amikor odamentünk a Bécsi útra egyetlen feltételünk volt: nyomtassák ki a lapot. Fel akartuk venni a munkát, de nem engedtek be a házba. Azért kapcsolták ki az email-rendszerünket, hogy tárgyalóasztalhoz ültessenek? Ez hazugság, pont” – nyilatkozta az atv.hu-nak Pető.

Az újságírót megdöbbentette Pecina azon kijelentése is, miszerint „a Népszabadság meg akarta tartani a korábbi privilégiumokat”. Például azt, hogy írhassanak a lapba a szocialista párt régi, kiérdemesült funkcionáriusai, akiket azután mint szerzőket fizettek ki. Pető szerint a Mediaworks-vezér a legrosszabb fideszes módszerrel próbálja sötét színben feltüntetni a Népszabadságot, anélkül, hogy egyetlen konkrét állítást is megfogalmazott volna.

„Miféle privilégiumok? Nem is értem, hogy miről van szó, ez egy kabaré, bohóctréfa” – fogalmazott a főszerkesztő-helyettes. Hozzátette: Pecina azt is állította, hogy Murányi András főszerkesztőt a szerkesztőség választotta meg, miközben tény, hogy a menedzsment nevezte ki. „Ennek van a legkevesebb jelentősége, de jól illusztrálja, hogy a kiadó vezetője mennyire nincs tisztában a Népszabadság dolgaival” – vélekedett. heinrich pecinaHeinrich Pecina

A Mediaworks vezetője arról is beszélt az interjúban, hogy boldog lenne, ha valaki levenné róla a Népszabadság koloncát, azonban – állítása szerint - nincs senki, aki ezt megtenné. Pető Péter erre úgy reagált: Pecina egyetlen szóval sem mondta, hogy eladó a lap, a szerkesztőség vételi szándékára pedig nem reagált. „Ezerszer kértük, hogy tegye nyilvánvalóvá: mikor és milyen áron lehet megvenni az újságot” – tette hozzá.

Az osztrák Profil online felületén egyébként már szombaton is olvasható volt egy Pecina-interjú. Ebben azt üzletember arról is beszélt, hogy 2015-ben el akarta adni a Népszabadságot az MSZP-nek. Szerinte mindent elmond, hogy a szocialistáknak nem volt bátorságuk átvenni az újságot. "A most hangoskodók közül senki sem akarja a lapot" - mondta.

Ezzel kapcsolatban Gergely Márton, a napilap másik főszerkesztő-helyettese azt mondta az atv-hu-nak: ők tiltakoztak volna a leghangosabban, ha a tudtuk nélkül odaadják a lapot egy politikai pártnak. Szerinte Pecina állításai hamisak, és felhívta a figyelmet egy, a Népszabi Szerkesztőség Facebook-oldalán megjelent nyilatkozatra, melyben a következőket írták, Pecina úr története nehezen hihető a tények ismeretében.

„2015-ben ugyanis ő vásárolta meg a szocialista párt által létrehozott alapítványtól a Népszabadság kiadójának kisebbségi tulajdonrészét (27,69 százalékát) több mint háromszázezer euróért. Amikor pedig a szerkesztőség tulajdonolta részvényt az eladási szándék hiányában nem tudta megszerezni, a céget kiürítette, a lap kiadói jogait és munkatársait a száz százalékig saját tulajdonú cégébe szervezte át egy bonyolult és költséges eszközátruházással. Ezek után adta volna ingyen oda a Népszabadságot? Ha igen, értelmezhető-e bármely döntése üzleti alapon?”

További belföldi híreink