Kövessen minket a Facebookon

Nagyvilág

2018-06-24 08:35:00

Tíz éve nem volt ilyen a Forma-1-ben

A hétvégén nagy álma teljesül a francia Forma-1-es rajongóknak, pilótáknak. Ez a nagy autósportos múlttal rendelkező ország tíz év elteltével ismét Forma-1-es futamot rendezhet, igaz ezúttal nem Magny-Cours-ban, hanem Le Castellet-ben, a Paul Ricard versenypályán. Franciaország 10 év után került vissza a versenynaptárba, miközben ezen a pályán 1990-ben versenyeztek utoljára Forma-1-es autók. Mindenki kíváncsian várja, hogy ki fogja az első trófeákat hazavinni innen. Ez egyben az első futam lesz abból a háromból, amelyet a következő három hétben egymás után fog a mezőny teljesíteni. Kemény menet várható a csapatok számára.

Tíz éve nem volt ilyen a Forma-1-ben
Fotó: DPPI

A hétvégi futam helyszínéül szolgáló Paul Ricard versenypályát az elmúlt 18 évben alaposan felújították, így már egy olyan modern és használatban lévő pályának számít, ahol a Blancpain, az ELMS, a Renault Eurocup, a World Series by Renault, a WTCC és a WEC bajnokságsorozatok egy-egy fordulóját is rendezték. Nem lesz teljesen ismeretlen a helyszín mindenki számára, hiszen páran versenyeztek már itt ezekben a szériákban. Érdekesség, hogy Monaco és Kanada után ez lesz sorban a harmadik futam, ahol a francia (is) a hivatalos nyelv.
 
A Pirelli erre a pályára nem viszi el a hiperlágy abroncsát, így ezúttal talán jobb teljesítmény várható a Mercedestől, amely minden bizonnyal javítani akar eddigi nem túl csodás mérlegén. Kanadában, azon a pályán, ahol Lewis Hamilton korábban hatszor is felállhatott a dobogó tetejére, két hete mégsem ő, hanem Sebastian Vettel szerezte meg a győztes trófeát. A Ferrari nagy sikereket ért el korábban Franciaországban. 17 rajtelsőség és 17 győzelem fűződik az olasz istálló nevéhez. Vajon hozni tudja itt is Vettel kanadai formáját és a Ferrari fel tud zárkózni az éllovas Mercedeshez a konstruktőri ponttáblán?


Vettel mögött Montrealban Valtteri Bottas lett a második, s eközben Hamilton, aki láthatóan nem túl motiváltan versenyzett, csak az ötödik helyre gurult célba az ezüst nyíllal.

A brit fenegyerek tavaly úgy nyilatkozott, hogy bár rendkívül szép helyen fekszik a Le Castellet-i pálya, szerinte unalmasabb, mint a Magny-Cours-i volt, ami viszont a francia vidéken, a semmi közepén feküdt. Legelésző szarvasmarhák között rendezték a futamot, ami lássuk be nem volt olyan élvezetes, mint egy nyüzsgő nagyváros tőszomszédságában tartott verseny, mint amilyen például a magyar futam is, vagy a Le Castellet melletti, amely kevesebb, mint egy órányira fekszik Marseille-től.

A pálya és a verseny

A francia versenypálya nagyon sokoldalúan lett kialakítva, több nyomvonala is van. Az előzetes szimulációk alapján a legalacsonyabb sebesség 90 km/óra lesz, míg a legtöbb 350 km/óra. A pálya híres egyenesébe, az 1,8 km hosszú Mistralba biztonsági okokból beépítettek egy kanyart.

A 2008-as legutolsó Francia Nagydíjat Felipe Massa (Ferrari) nyerte meg. A második helyezett Massa csapattársa, Kimi Raikkönen lett. A bronzérmes helyen a Toyotával versenyző Jarno Trulli ért célba.

Az 53-körös Francia Nagydíj június 24-én helyi idő szerint 16.10-kor veszi kezdetét.

atv.hu

További külföldi híreink