Kövessen minket a Facebookon

Nagyvilág

2018-05-24 18:55:00

Ír abortusz-ellenes aktivisták megkerülik a Google hirdetési tilalmát

A kampányolók híroldalakon és játékokban megjelenő üzeneteik támogatásához alternatív platformokat használnak.

Ír abortusz-ellenes aktivisták megkerülik a Google hirdetési tilalmát

Májusban a techóriás letiltotta a népszavazáshoz kapcsolódó fizetett üzeneteket, de aktivisták alternatív internetes hirdetések értékesítési platformjaihoz fordultak, hogy hirdetéseiket híroldalakon olvashassák az ír olvasók.

E web-helyeken a The Washington Post és a The Guardian hirdetései is olvashatók, amelyek célja szintén hirdetések közlése a női életmód honlapok olvasóival és a mobil játékokat játszókkal.

Néhányuk a reklámozáshoz végső soron a Google technológia elemeit használja – a vállalat azon elkötelezettsége ellenére, hogy az kivonult a népszavazásból.

Mindkét fél komolyan költött online hirdetésekre, kihasználva a közösségi médiában rejlő reklám erejét, ezzel – a hagyományos hírügynökségek közvetítő szerepének közbeiktatása nélkül – közvetlenül megcélozva a szavazókat.

A verseny arra késztette a Facebookot és a Google-t – mindketten nagy munkaerővel rendelkeznek Dublinban –, hogy szorosan figyelemmel kísérjék az online kampányokat.

Bár a Google a népszavazás minden reklámozására kiterjedő tilalmat adott ki, a Facebook továbbra is lehetővé teszi a reklámot, de csak akkor, ha azt ír aktivisták fizetik, miután a közösségi hálózat aggodalmát fejezte ki, hogy külföldi abortuszellenes csoportok hirdetései szavazókra irányulhatnak. Néhány, a szolgáltatásban engedélyezett reklámot még visszamenőleg is eltávolítottak.

A Guardian elemzői közel 800 népszavazásról szóló Facebook-hirdetést találtak, 55 azóta törlésre került a platformról. A közösségi hálózat nem kommentálta, hogy az egyes hirdetéseket miért távolították el, de megerősítette, hogy a népszavazással kapcsolatos hirdetéseket és a hirdetési irányelveket sértő tartalmakat eltávolította.

atv.hu / The Guardian

További külföldi híreink