Kövessen minket a Facebookon

Gazdaság

2013-05-30 15:55:59

Urbán: nehéz elhinni, hogy költségvetési okai lennének a reklámadónak

Nehéz elhinni, hogy költségvetési okai lennének a reklámadó bevezetésének – vélekedett Urbán Ágnes médiakutató az ATV Start című műsorában.

Urbán: nehéz elhinni, hogy költségvetési okai lennének a reklámadónak

A szakértő szerint a reklámadó valójában egy médiaszektorális adóként értelmezhető, amely egyébként minimális bevételt jelenthet az államkasszának. Urbán szerint az új adónem a médiavállalatokat, illetve elsősorban a két nagy kereskedelmi televíziót érintené, míg a kormányzatot nyíltan támogató médiumok aligha kerülhetnek nehéz helyzetbe.

A szakember szerint a reklámadó rendkívül kedvezőtlen hatással lehet a médiavállalatok költségvetésére, így a tartalomgyártásra is. Így akár az sem kizárt, hogy a kereskedelmi televíziók mögött álló befektetők kivonulnak Magyarországról, ám a médiakutató azt is megjegyezte, a TV2 esetében a tulajdonosok részéről a kivonulás szándéka már korábban felmerült, ez pedig akár lehetőséget teremthet az egyébként Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó Infocenter számára, hogy tulajdonrészt szerezzen a TV2-nél.

Mindenesetre a szakértő szerint könnyen lehet, hogy a digitális átállás miatt amúgy is fizetőssé váló kereskedelmi csatornák a reklámadó költségét beépítik majd a kábelelőfizetési díjba.

atv.hu / J. I

További gazdasági híreink