Kövessen minket a Facebookon

Egyéb

2011-10-11 19:21:33

Itt az Audi S8

Az Audi S8 a márka S-modellcsaládjának csúcsaként, kiemelkedő erejű luxus-limuzinként várhatóan 2012 nyár elején érkezik a piacra. Új fejlesztésű 4.0 TFSI erőforrása 382 kW (520 LE) teljesítménye mellett átlagosan csupán 10,2 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerre. E különleges gazdaságosságban komoly szerepet vállal a „cylinder on demand” rendszer, amely számos menethelyzetben egyszerűen lekapcsol a nyolcból négy hengert.

Itt az Audi S8

A 4.0 TFSI immár a nagyteljesítményű modellek kategóriájába is elhozza az Audi „downsizing” stratégiáját. A 3.993 köbcentiméter összlökettérfogatú V8-as aggregátnak biturbo-feltöltése biztosít még nagyobb erőt: az 1.700 és 5.500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig rendelkezésre álló 650 newtonméter maximális forgatónyomatéka mellett csúcsteljesítménye 5.800-as percenkénti fordulatnál 382 kW (520 LE) értéken alakul. Hengerfejeinek újszerű koncepciója – a szívóoldal kívül, míg a kipufogótraktus belül kapott helyet – a gázok rövid áramlási útjaival minimálisra mérsékli a gázcsere-veszteségeket, a motort így különösen közvetlen gázadási reakciók jellemzik. A két Twinscroll-turbófeltöltő a forgatónyomaték korai és intenzív felépülését teszi lehetővé.

A 4.0 TFSI álló helyzetből mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsítja fel az új S8-at 100 kilométer/órás tempóra, az elektronika által 250 kilométer/órára limitált végsebessége pedig már egyszerű „formalitás”. Elődje 5,2 literes, atmoszférikus V10-es konstrukciójához viszonyítva az új biturbo-V8 51 kilowattal (70 LE), azaz mintegy 15 százalékkal teljesít többet, miközben üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 3,0 literrel (23 százalék) alacsonyabban alakul. Átlagosan 10,2 l/100 km üzemanyagigényével az új S8 egyértelműen gazdaságosabb vetélytársainál.

E kiváló érték elérésében számos korszerű megoldás is fontos szerepet játszik, köztük például az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerével (Start-Stop System), de a „cylinder on demand” technikája is nagyban hozzájárul mindehhez. Utóbbi rendszer alacsony terhelés mellett a nyolc hengerből négyet lekapcsolva jelentősen, mérsékelt autópálya-tempónál például akár 10 százalékkal is csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást. Amint a V8-as aggregát V4 üzemre vált, az „Active noise control” (ANC) rendszere is aktiválódik, amely célzott „ellenhangokkal” oltja ki az utastérbe jutó nemkívánatos zajokat. A zavaró rezgéseket mindeközben az „Active engine mounts” aktív motortartó ágyazások mérséklik hatékonyan.

Az új S8 nyolcfokozatú tiptronic automata sebességváltója is hatékonyan ötvözi a sportosság és a gazdaságosság erényeit. A korszerű váltómű a fordulatszámot mindvégig viszonylag alacsony szinteken tartja, ám a vezető kívánságára bármikor gyorsan és kényelmesen vált vissza. A motor teljesítményét önzáró központi differenciálművel működő quattro összkerékhajtás vezeti a kerekek felé, a hátsó tengelyen sport-differenciálművel. E fejlett megoldásnak köszönhetően a dinamikus kanyarvételek során a forgatónyomaték túlnyomórészt a külső íven gördülő kerékre irányul, valósággal a kanyarívre préselve a hatalmas limuzint.

További híreink