Kövessen minket a Facebookon

Egyéb

2010-07-19 11:26:58

Peugeot 5008 1,6 HDI - teszt

A Peugeot első kompakt egyterűje méltó ellenfele lehet a Megane Scenic, Mazda5 és a családba tartozó Citroen C4 Picasso képviselte vonalnak.

Peugeot 5008 1,6 HDI - teszt

Leginkább azért, mert bár a 308 alapjaira épül, inkább a legújabb, legnagyobb oroszlán testvér, az 508-as méreteit idézi, vagyis jócskán meghaladja a kompakt kategóriától elvárható belső méreteket. Különösen praktikus az általunk tesztelt full extrás modell, hiszen az automata váltó és a navigáció mellett kihajtható 3. üléssorral is rendelkezik, így szükség esetén 7 személy szállítására is alkalmassá tehető. Kétméteres emberek ugyan nem, de gyerekek nagyon kényelmesen utazhatnak a leghátsó sorban is a könyöklőkkel is ellátott két ülésen. Kis trükkel még e lábterük is növelhető, hiszen a 2. sor ülései tologathatók, ill. le és felhajthatók igény szerint. Teljesen összecsukva őket akár 1700 liternél is nagyobb rakterű furgonná is változtathatjuk az alapon is közel 700 literes csomagtérrel rendelkező családi egyterűnket.

A beltér kidolgozottságát, ergonómiáját, felszereltségét tekintve tényleg családias kényelemben utazhatunk, ráadásul a kis 1,6-os HDI dízel motor sem zajong nagyon - így a gyerekek zavartalanul nézhetik a dvd-ket az első ülések fejtámlájába épített LCD képernyőkön. A komolyabb gyorsításoknál esetleg beszűrődő mormogás sem kell, hogy zavarja őket, hiszen két fejhallgató is rendelkezésre áll a tökéletes audiovizuális élmény élvezetéhez.

Vizuálisan egyébként a sofőr is el van kényeztetve, hiszen nem csak esztétikusan, áttekinhetően elrendezett műszerfala van, hanem a tenyérnyi navigációs képernyőn a térképek remekül olvashatók és az összes utazással kapcsolatos adat is kivetíthető. De, hogy még csak oldalra se kelljen pillantani vezetés közben, a head-up display a szélvédő elé, a kormány fölé kiemelkedő műanyag lapja van segítségünkre, amin a sebességünk mellett a nagy kényelmet jelentő tempomat beállítása is leolvasható.

Az egyik legkellemesebb meglepetést jelentő, a fedélzeti komputeren látható adat a tesztünk során mért 7 liter közeli átlagfogyasztás, ami egy ekkora járműnél kiemelkedően jó eredmény.

És, hogy mekkora is ez a jármű kívülről? Nos, 4 és fél méter hosszú, tehát a kompakt kategória határát nem lépi át, mégis roppant elegáns, nem robusztus, inkább kecses, de hivalkodás mentes, Peugeot mércével mérve már-már visszafogottnak mondható külsejű, igazán sokoldalú családi négykerekű.

Egyetlen hibája, hogy bár ez nyilván a sok extrának is köszönhető, kicsit borsos a 7 millió körüli vételára. Persze aki lemond a kormányról is kapcsolható automata váltóról, a  tempomatról és a navigációról az több mint egy millióval olcsóbban is megúszhatja ezt az egyébként hosszútávon sem rossz családi befektetést.

További híreink