Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2021-07-05 14:40:00

Modellváltásra van szükség ahhoz, hogy Budapestre csábítsák a belföldi utazókat

Nagy bajban van a hazai, de leginkább a fővárosi turizmus, az ugyanis 93 százalékban a külföldiekre épült a 2019-es kimutatások szerint. Kérdés, hogy az enyhítő intézkedések hatására idén nyáron várható-e már a külföldi turisták érdemleges visszaszivárgása, vagy ezután a belföldi turizmus megreformálására kell törekedni?

„A kérdés megválaszolásáig egészen ’19-ig, a turizmus aranykoráig érdemes visszanyúlni, amikor megjelent a tömegturizmus Budapesten” – kezdte Rasztovits Dávid, a Digitális Turizmus Zrt. vezérigazgatója az ATV Start című műsorában.

„Ekkor még arról beszélgettünk, hogy milyen szabályokat kell annak érdekében bevezetni, hogy a főváros élhető maradjon. Majd jött 2020, és megérkezett a pandémia, amellyel egy olyan nem várt dinamika sodorta bajba a szektort, amire nem voltunk felkészülve” – fejtegette a szakértő.

A vezérigazgató optimista a belföldi turizmus helyreállását illetően: „Tapasztalhatjuk, hogy a vízpartokon, vagy a kiemelt desztinációjú környékeken hihetetlen magas arányú a foglaltság, főleg most a korlátozások eltörlésével” – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy Budapest vonatkozásában lassabban kezd rehabilitálódni a turizmus, mint azt eredetileg prognosztizálták. A szakértő szerint ez egyrészt összeköthető azzal is, hogy a diszkont légitársaságok járatszáma, valamint a nemzetközi utazások száma sem emelkedett meg olyan mértékben, mint amire számítottak.

A nemzetközi dinamikákra nem igazán vagyunk hatással – ismerte el a szakértő, aki úgy látja, az utóbbi években megfelelő országmarketinggel ide tudták csalogatni a külföldi turistákat, most viszont az a feladat, hogy a belföldi, vidékről Budapestre utazók számát növeljék. Ehhez viszont modellváltásra van szükség, ugyanis a belföldi turizmus sokkal árérzékenyebb.

Kiemelte, modellváltás alatt nem csak annyit ért, hogy indítanak egy kampányt annak érdekében, hogy jöjjenek Budapestre vidékről a magyar turisták: „Újra kell gondolnunk azt, hogy mi az origópontja a vidékről Budapestre érkező turistáknál a Budapest turisztikai márkának. Fenntarthatóvá kell tennünk a vállalkozások működését, valamint ár-érték alapon újra kell strukturálnunk azt az ármátrixot, ami nem biztos, hogy egy magyar vidéki ember számára megengedhető jelenleg: értem ezalatt a szálláshelyeket és vendéglátóegységeket is” – fogalmazott.

A szakértő szerint 2021-ben az lesz a kulcs, hogy ki milyen gyorsan képes alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez.

A szakértő egyébként úgy látja, minden eszköz adott ahhoz, hogy megemeljék a Budapestre látogató belföldi turisták számát, ráadásul ez a főváros érdeke is hosszútávon.

Hogyan élénkíthető a Budapesti turizmus?

 

atv.hu

Ajánlom

További belföldi híreink