Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2021-01-23 13:06:00

Balogh Samu: a kormány maga ássa alá saját, Galvani híd mellett szóló érveit

A főváros szerint a Budapesti Fejlesztési Központ egy olyan modellel érvelt a Galvani híd mellett, amely számolt a dugódíj bevezetésével, ám a kormány képviseletében Gulyás Gergely és Fürjes Balázs is leszögezte, hogy a kormány nem támogatja a dugódíjat. Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke szerint viszont így megdőlnek a Galvani híd melletti kormányzati érvek.

Karácsony Gergely szerint 400 forintos dugódíj bevezetését tervezi a kormány egy háttértanulmány szerint. A Budapesti Fejlesztési Központ azonban cáfolta ezt. Azt mondják, hogy csak számoltak a dugódíj hatásával, de a fővárosi önkormányzatnak kell döntenie a dugódíjról.

Gulyás Gergely a Kormányinfón reagált a főpolgármester állítására, mint mondta: a kormány nem tervezi a dugódíj bevezetését, sőt, ellenzi is azt.

„CSUPA NAGYBETŰVEL, LASSAN, HOGY A VÁROSHÁZÁN IS MEGÉRTSÉK: A KORMÁNYNAK ESZE ÁGÁBAN SINCS TÁMOGATNI A DUGÓDÍJAT. Az autósüldözés, a megszorítások, az adóemelés Karácsony Gergely politikája. Mi az adócsökkentésben hiszünk és az emberekre bízzuk, mikor, mivel szeretnének közlekedni" – ezt már Fürjes Balázs államtitkár reagálta Karácsony Facebook-bejegyzésére.

Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója Facebook-oldalán azt írja: ezek a forgalmihatás-becslések és modellezések egyébként arra keresték a választ, hogy amennyiben a főváros saját hatáskörében úgy dönt, hogy behajtási díjat vezet be, vagy csillapítja a belvárosi főútvonalak forgalmát, akkor ez miképpen hatna a (Galvani) híd forgalmára. Eszerint az új Duna-híd tervezésekor a BKK 2013-as tanulmányát vették figyelembe, amely behajtásonként 400 forintos díjjal számolt Pesten a Hungária körút, Budán pedig az ahhoz csatlakozó úgynevezett Budai körút keresztezésekor.

A főpolgármester kabinetfőnöke az ATV Egyenes Beszéd című műsorában arról beszélt:

új hidakra szüksége van a fővárosnak, mert délen és északon is hatalmas szakaszok vannak, ahol nem lehet átkelni a Dunán. Balogh Samu szerint viszont nyilvánvaló, hogy a fővárosnak sosem a Galvani híd volt a prioritás, ez egyedül az olimpiai pályázat, illetve különböző ingatlanfejlesztések miatt került előtérbe.

Hozzátette: nem mindegy, hogyan és milyen feltételekkel építik meg a hidat. „Egyetlen okunk volt arra, hogy a Galvani hídra rábólintsunk: a belváros forgalomcsillapítása nagyon fontos. A kormányzat azt állította, hogy a belváros forgalomcsillapítása lesz az eredménye ennek a hídnak" – mondta a műsorban a kabinetfőnök.

Balogh Samu arról is szólt, hogy törvény tiltja ma a dugódíj bevezetését Budapesten, ezért azt a kormánynak kell engedélyeznie. „A dugódíjjal számoltak, a dugódíj miatt lenne forgalomcsillapítás a belvárosban. Most elmondta a miniszter úr, hogy ők azt nem támogatják. Akkor miről beszélünk?" – tette fel a kérdést. Hozzátette: egy új híd több helyet ad az autóknak, tehát több autó lesz. „A Galvani híd kapcsán fontos tudni, hogy a külvárosban ez elég sok problémát okozna az ott élőknek. Ha viszont nem okoz a belvárosban forgalomcsökkenést, akkor a mérleg felbillen és az értelmét veszíti el a híd" – vélekedett a várostervező.

Balogh Samu bemutatta azt a levelet a műsorban, amit a Budapesti Fejlesztési Központtól kapott és Vitézy Dávid aláírása szerepel rajta, ebben leírják: „a belváros forgalomcsillapítása érdekében a modell feltételezte a belvárosi behajtási díj bevezetését, a belvárosi hidak közúti kapacitásának 70 százalékos csökkentését és különböző közösségi közlekedési fejlesztéseket".

A kabinetfőnök szerint a Vitézy Dávid levelében foglalt célok legitimek, érdemes lenne párbeszédet folytatni róluk, amelynek keretében a kormány és a főváros kiállna és elmondaná, hogy ettől jó lesz Budapesten.

„De ehhez képest Fürjes Balázs és Gulyás Gergely megcáfolták, hogy szó sincsen az egészről. Lehet nem is tudtak róla?" – fogalmazott.

Bízik benne, hogy a kormány elárulja, mire alapozza a híd számításait. „Azzal, amit a miniszter elmondott, azzal a híd lábait rúgták ki, mert megdőlnek a modellezési számítások, megdőlnek a hatástanulmányok" – mondta zárszóként a kabinetfőnök.

Vita a Galvani hídról és a dugódíjról

 


atv.hu

Ajánlom

További belföldi híreink