Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2020-10-30 11:22:00

A kormány költi el a legtöbb pénzt Facebook-hirdetésekre

A Népszava összesítése szerint messze a kormány és a Fidesz költi el a legtöbb pénzt a közösségi oldalon, előbbi 161,2 milliót, míg a párt 101,2 milliót az elmúlt másfél évben.

A kormánypárti oldalon legalább 283 millió forintot mutatnak a Facebook hirdetéstárának adatai, ettől nem sokkal marad el az ellenzéki tábor, amelynek tagjai 259 millió forintot költöttek el. A hirdetési időszak két választási kampányt, a tavalyi európai és az önkormányzati választásokat is magába foglalja.

Orbán Viktor miniszterelnök sem költ hirdetésekre oldalán, ahogy Szijjártó Péter külügyminiszter vagy Gulyás Gergely miniszter sem. Több miniszternek hivatalos oldala sincs, például Benkő Tibor honvédelmi miniszternek, a kormányzati kommunikációért felelős Rogán Antalnak vagy Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek.

A kormánytagok között Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes fordította a legjelentősebb összeget, 1,9 millió forintot a közösségi oldalon való jelenlétre, őt követi a frissen kinevezett családügyi miniszter, Novák Katalin 1,2 millió forinttal. Kocsis Máté frakcióvezető fizetett a legtöbbet Facebook-hirdetésekért, 4,9 millió forintot.

Az ellenzéki oldal költései sokkal szerteágazóbbak: soraikból kiemelkedik Karácsony Gergely főpolgármester, aki 30,3 millió forintot költött el a Facebookon. Ezzel szemben Budapest Főváros oldala mindössze 730 ezer forintot költött. 

Az ellenzék legtöbbet költő pártja a DK, vezető politikusaival együtt legalább 51,7 millió forintot fordítottak a Facebook-megjelenésre. A főbb üzeneteket a párt hivatalos oldala (18,4 millió) mellett Dobrev Klára (18,2 millió) és Gyurcsány Ferenc (12,9 millió) hirdetik, a többi párttag költései eltörpülnek emellett. Niedermüller Péter például 1,6 millió forintot költött, ennek jó részét a VII. kerület közügyeiről való tájékoztatásra.

A Momentum nem sokkal elmaradva tőlük, legalább 48,6 millió forintot költött a Facebookon.

A Jobbiknál a jelenlegi párt és elnökének összköltése 41,3 millió forint, más politikus nem költött szignifikánsan a Facebookon: Jakab Péter pártelnök 7 millió forintot, a párt maga pedig 33,3 milliót költött.

Az LMP 9,7 millió forintot fizetett hirdetésekre.

Szabó Tímea országgyűlési képviselő – ha a főpolgármestert nem számítjuk – a Párbeszéd legtöbbet hirdető politikusa 2,9 millió forinttal, Tordai Bence például csak 335 ezret költött.

Említést érdemel a két legaktívabb független képviselő, Szél Bernadett és Hadházy Ákos, ám Facebook-hirdetéseik összesen elmaradnak az egymillió forinttól (772 ezer és 224 ezer forint).   

atv.hu/nepszava.hu

Ajánlom

További belföldi híreink