Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2020-09-04 06:08:00

Magyar Autóklub: Összefüggés van a nagykörúti sávelvétel és a balesetek száma között

Bosszankodnak az autósok a megnövekedett budapesti forgalom miatt. Híradónknak Fürjes Balázs államtitkár azt mondta: párbeszédet szeretne a biciklisávok kapcsán. Hozzátette: kereste a Fővárost, választ azonban nem kapott. Kerestük a Fővárost is, azonban nem kívántak válaszolni. Az Autóklub szerint a nagykörúti sávelvételek számlájára írható a balesetek számának megnövekedése. A Közlekedő Tömeg Egyesület azonban megjegyezte: a torlódások kialakulása nem újdonság a körúton. Közben a Magyar Közút azt közölte: péntektől újabb szakaszt kapnak vissza az autósok a körúton.

Nem lehetett látni a kocsisor végét az Üllői úton, de a Ferenc körúton sem volt jobb a helyzet tegnap a reggeli csúcsban. Legalábbis a belváros felé tartó szakaszon. És bár nagyobb dugó nem alakult ki, a Rákóczi úton is voltak időszakok, amelyek próbára tették a sofőrök idegrendszerét.

"Olyan tömör egyébként a forgalom, olyan tömör a forgalom jelenleg, ami csak úgy hágható át, hogyha türelemmel várja az ember, egyébként nem" - mondta híradónknak egy autós.

A kerékpárosok azonban semmit nem érzékelnek mindebből.

Fürjes Balázs Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár híradónknak azt mondta: levélben kereste a Városházát a biciklisávok kapcsán, választ azonban nem kapott. Az államtitkár most párbeszédet szeretne, és a nagykörúti sávok visszaadását az autósoknak.

"A nagykörúton állítsák vissza a korábbi forgalmi rendet, 1500-2000 kerékpáros közlekedik itt naponta és 50 ezer autós, az arányokat el kell találni, legyen szakmai párbeszéd az autósokkal, kerékpárososkkal, készüljenek el a hatástanulmányok és utána, ott ahol helye van, történjenek meg ezek a sávlezásrok"

- mondta Fürjes.

Híradónk kereste a főváros vezetését, de senki nem nyilatkozott. A Magyar Közút egyik vezetője azonban azt mondta: korábban még rosszabb volt a helyzet a körúton.

"A Szent István körúton és a Ferenc körúton vannak olyan forgalomszámláló detektoraink, amelyek 2018-ban, 2019-ben és 2020-ban is számlálták a forgalmat. Ezen detektorok alapján az látható, hogy 2018-19-ben kicsit rosszabb volt a közlekedési helyzet, mint 2020-ban" - mondta Szabó Gábor műszaki vezérigazgató-helyettes.

A nagykörúti sávelvétel a balesetek számával is összefüggésben áll – legalábbis a Magyar Autóklub régióigazgatója szerint.

"Nagyon-nagyon sok baleset történt, az időjárás pedig ezt nem igazolta, hogy az időjárás miatt lett volna sok baleset, egyszerűen annyi autó halmozódott fel, és valószínű, hogy a körúton lezárnak két sávból egy sávot, azért az eredményez némi dugót, tehát ez köszönhető ennek is" - fogalmazott Czibulya Sándor.

A Magyar Közút Zrt. híradónkkal azt is közölte: péntektől már a Nagykörút egyik legkritikusabb szakaszán is két sávon lehet majd autózni. Részben a parkolók és részben az autóforgalmi sáv megszüntetése árán lesz külön sávja a bringásoknak is.

"Nem bírunk haladni a forgalomban" - Autósok bosszankodnak a dugók miatt

 

atv.hu

Ajánlom

További belföldi híreink