Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2020-07-11 07:45:00

Változhat a KRESZ a zebrán elgázolt gyalogosok magas száma miatt

Évente körülbelül 2500 gyalogost ütnek el az utakon. Az ilyen balesetek 40 százaléka a kijelölt gyalogátkelőhelyeken történik. Az Innovációs és Technológiai minisztérium most felkarolta Székely Sándor független országgyűlési képviselő kezdeményezését az úgynevezett zebraminimumról. A kezdeményezéssel azokat a gyalogos gázolásokat előzné meg a képviselő, amelyek zebrán történnek.

Szentendrén csak a szerencsén múlt annak a négy embernek az élete, akiket egy többsávos úton gázolt el egy autó a zebrán. Májusban egy egész családot ütöttek el Miskolcon a kijelölt gyalogátkelőn. A babakocsit toló anya és gyermeke kórházba került.

Az ún. „zebraminimum” megalkotását Székely Sándor vetette fel. Az élet pedig mellétette az illusztrációt is: összesen négy autó suhant el a zebrán álló független országgyűlési képviselő előtt, miközben híradónk stábjához igyekezett. A balesetek csökkentése érdekében Székely Sándor például országos gyalogátkelőhely-újrafestési programot indítana és akár változtatna a kreszen is.

"Sokkal lassabban lehessen közlekedni, rendezze az önkormányzatok és egyéb társszerveiknek a viszonyát, és valamint XXI. századi megoldásokat is javasol, okos zebra és egyéb más dolgokat"

- mondja Székely.

Évente átlagosan 2500 gyalogost ütnek el a magyar közutakon, ebből ezret a zebrán.
Ezeknél egyértelmű az autós felelőssége. A sofőrök számára viszont a zombiként közlekedő, mobiltelefonba mélyedő gyalogos az ismerős kép. A rendőrség nem változtatna a KRESZ-en.

"Ha a gépjárművezetők megtartják a közlekedés szabályait, tehát kellő óvatossággal, körültekintéssel, lassabb tempóval közelítik meg a gyalogátkelőhelyet, a gyalogos pedig körülnéz, mielőtt az úttestre lép, még akkor is, hogyha neki van elsőbbsége" - Berzai Zsolt alezredes szerint így elkerülhetők a balesetek.

Székely Sándor programja a 40 km/órás sebességkorlátozásra is javaslatot tesz iskolák, óvodák környezetében. A Budapesti Autósok Közösségnek társalapítója úgy látja, hogy forgalom-lassítási terv kétélű intézkedés lehet.

"Ez valóban hozhatna abból a szempontból eredményt, hogy ilyen esetben a gyalogos nem sérül annyira meg, ugyanakkor rengeteg hátránnyal is jár, környezetszennyezéstől kezdve az agresszióig, feszültséget okozna ez a sofőrökben" - mondta Csősz Krisztián.

A zebraminimumot az országgyűlés gazdasági bizottsága is támogatja. Az Innovációs és Technológiai Minisztériumban pedig már létrejött egy bizottság, amelyik a részletekkel foglalkozik.

 

 

atv.hu

Ajánlom

További belföldi híreink