Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2020-04-25 15:02:00

Továbbra is rohamozzák a boltokat, de már nem a vécépapír a legnagyobb sláger

Nem csökkent a koronavírus miatti vásárlási láz az elmúlt hetekben. Viszont már nem a wc papír a slágertermék, a helyét olyan árucikkek vették át, amelyekre például az otthonról tanulóknak vagy dolgozóknak valóban szükségük van. Az MTA kutatója szerint: a felfokozott vásárlási lázról szóló, interneten terjedő vicces mémek segíthetik a szorongás leküzdését.

74 ezer forint. Ez a legolcsóbb webkamera amit most meg lehet vásárolni a neten. Olcsóbb nincs raktáron. De az ennél drágábból is csak kevés. Az egyik legnagyobb műszaki cikkeket forgalmazó áruház statisztikája szerint sokan szembesülhettek azzal, hogy nincs meg minden szükséges eszközük a karanténélethez. Gofri- és szendvicssütőből tripla, kenyérsütőből öt és félszer annyit rendeltek online mint az megszokott. A vírushelyzet miatti otthoni munkavégzés és az online tanulás miatt egy átlagos hónap többszörösére növekedett a kamerák, egerek és billentyűzetek online eladása is.

A vásárlók árufelhalmozásba kezdtek és erről mémeket is elkezdtek gyártani. A szakember szerint ez az egyik módja annak, hogy az emberek feldolgozzák a járvánnyal kapcsolatos feszültséget.

"Amíg a járvány egy távolabbi nem annyira valós veszélynek tűnt viszont egyes emberek elkezdtek már felkészülni illetve felvásárolni bizonyos dolgokat... wc papír vagy akár a fertőlenítőszereket akkor erre egy nagyon éles társadalomkritikaként jöttek a reakciók és tulajdonképpen kigúnyolták a felhalmozással kapcsolatos reakciókat aztán amikor megjelent a járvány akkor ezek a tartalmak elkezdtek változni abba az irányba, hogy a felhalmozott anyagok hogyan tudjuk az időt múlatni." - nyilatkozta az ATV Híradójának Tamás Ildikó, a Néprajztudományi Intézet tudományos munkatársa.


A drogériákban is érdekesen alakul a helyzet. Márciusban csökkent a kozmetikumok vásárlásának száma és mindenki tisztító és higéniai szereket valamint wc papírt és óvszert vásárolt, áprilisban már más volt a helyzet.

"Egyre többen elkezdtek vásárolni a dekorkozmetikumokat mert így, hogy nem tudnak elmenni például fodrászhoz vagy szolgáltatásokat nem tudnak igénybe venni ezért mondjuk otthon festik a hajukat a férfiak otthon borotválják a fejbőrüket, arcukat." - fogalmazott Kányó Roland, a DM munkatársa.

A karanténidők tartós sláger termékének számít viszont a vitamin és a babaápolási termék - ezekből pár nap alatt továbbra is éves mennyiséget tudnak eladni.

atv.hu

Ajánlom

További belföldi híreink