Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2020-01-23 19:13:00

Tíz millióból tartják fenn, tavaly 140 ezer forint bevételt hozott a nagykanizsai kerékpárkölcsönző

Óriási veszteséget termel a nagykanizsai önkormányzat kerékpárkölcsönzője. A budapesti mintára létrehozott rendszert 3 és fél éve adták át, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A beruházás több száz millió forintba került, az éves fenntartási költsége 10 milliós összeg. Ezzel szemben az éves bevétel eddig a 140 ezer forintot sem haladta meg.

 

 

„Bizonyára annak, aki megépítette és felvette érte a sok százmillió forintot a beruházás kapcsán, annak sikertörténet, a városnak kevésbé” – erről beszélt az ATV Híradójának Fodor Csaba. A nagykanizsai önkormányzatban többségben lévő ellenzéki frakció vezetője szerint a város hatalmasat bukott a kerékpárkölcsönző rendszer megépítésével, és annak működtetésével. A rendszert üzemeltető önkormányzati cég vezetője sem tud komoly sikerről beszámolni. A kerékpárok alig érdekelnek néhány embert.
 
„Ez talán betudható annak, hogy Nagykanizsa városában, aki kerékpárral közlekedik, vagy közlekedett, annak valószínű, hogy van kerékpárja és ilyen szempontból sokkal praktikusabb elővenni a saját kerékpárt” – mondta a Via Nagykanizsa Kft. vezérigazgatója.
 
A város kormánypárti polgármestere is elismeri, hogy a rendszer így nem jó, de szerinte fontos üzenet, hogy vannak ilyen biciklik Nagykanizsán. „Úgy tűnik, hogy Nagykanizsán fenntartható módon most nincs igény, de ha egyre kerékpárbarát város leszünk, akkor bizonyára ebben is lehet előbbre lépni. Én a kérdést komplexen kezelem” – fogalmazott Balogh László.
 
Az ellenzék szerint gyakorlatilag mindegy, hogyan üzemeltetik a rendszert, az mindenképpen veszteséget fog termelni.
„A bevétel valamikor 23 ezer forint volt évente, a tavalyi év, tehát a 2019-es évben 140 ezer forint volt az összes bevetél, amit hozott a kerékpárkölcsönzés. Ezzel szemben 10 millió forint fölötti összeget pedig nekünk kellett kifizetni” 
– árulta el az Éljen Városunk Egyesület frakcióvezetője.
 
A rendszert egyelőre leállítani sem lehet, mert arra öt éves működtetési kötelezettséget vállalt a korábbi önkormányzat. 2021-ig tehát fizetni kell a költségeket akkor is, ha csak pár tucat ember használja a bicikliket évente.
 
atv.hu
Ajánlom

További belföldi híreink