Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2020-01-22 10:26:00

Metróért Egyesület a Pillangó utcai metróbalesetről: "Az ügyészség csak bűnbakokat keres"

Az egyesület közleményében azt írta: megdöbbentek, hogy a 2016-os metróbaleset ügyében két, a végrehajtó szolgálatban dolgozó munkavállaló ellen emelt vádat az ügyészség.

Metróért Egyesület a Pillangó utcai metróbalesetről: "Az ügyészség csak bűnbakokat keres"

A Metróért Egyesület Facebook-oldalán azt írja: az eseményt a Közlekedés Biztonsági Szervezet vizsgálata, annak megállapításai megítélésük szerint szakmailag helytállóak, még ha minden felmerült körülményből nem is vontak le következtetéseket.

Az egyesület kifejti, hogy az M2-es metró vonalán a világon ma a legkorszerűbbnek tartott CBTC folyamatos vonatbefolyásoló berendezés üzemel, melyet a motorkocsivezető nem kapcsolt ki, ellenörzőtt kézi vezetést alkalmazott (ATPM), a vonat pedig 57 kilométeres sebességről 350 méter fékút után még kb. 18-20 kilométeres sebességgel ütközött az előtte forgalmi okból álló szerelvénynek.

 

 

"Ez a fékút több mint háromszorosa az adott sebességhez tartozó normál fékútnak. Az Alstom A5M2 típusú szerelvény elpörgés és csúszásvédelemmel rendelkező jármű, melynek hatásosságában bíznia kellett a járműveztetőnek. A járműveztetői képzés része, hogy a folyamatos vonatbefolyásoló berendezés megbízhatóságát belesulykolják a hallgatók tudatába. Ezek a tények önmagukban megkérdőjelezik a járművezető ellen emelt vádak megalapozottságát"

- írják.

Emlékeztetnek: 2016 december 2-án a délelőtti órákban le kellett állítani a forgalmat a vonal felszíni szakaszán, mert a balesethez kísértetiesen hasonló időjárási körülmények között a szerelvények csökkentett sebességgal közlekedve is kicsúsztak a Pillangó utcai állomásról.

"A baleset időpontjáig eltelt három nap alatt milyen vezetői intézkedések történtek? A forgalom közvetlen irányítását végző megvádolt munkatárs milyen utasítást kapott? A CBTC berendezés telepítésekor is ismert volt a felszíni pályaszakasz sajátossága, miért nem ennek megfelelő szoftver alkalmazásával működött a berendezés? Az Alstom szerelvények forgalomba állítása első perceitől ismert volt, hogy annak csúszásvédelme gyenge hatékonyságú. Mit tett az üzemeltető és mit tett a gyártó a probléma megoldása érdekében?"

- teszi fel kérdéseit sorra az egyesület.

Véleményük szerint a valódi felelősség megállapítása helyett az ügyészség "két bűnbakkal akarja elvitetni a tömegszerencsétlenség következményét".

atv.hu

Ajánlom

További belföldi híreink