Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2020-01-22 18:27:00

A rossz tömítés miatt rozsdásodnak a 3-as metró felújított szerelvényei

Az ajtók rossz tömítése miatt áztak be és kezdtek rozsdásodni a 3-as metró nemrég felújított szerelvényei. Az orosz gyártó garanciálisan kijavítja a hibákat. A főpolgármester továbbra is elhibázottnak tartja a felújítást, szerinte új metrókocsikat kellett volna vásárolni. Pénteken a BKV Felügyelőbizottsága is vizsgálja a szerelvények beszerzésének körülményeit.

 

Folyamatosan dolgoznak a 3-as metró déli szakaszának felújításán. Tennivaló azonban nem csak a sínekkel, hanem a nemrég felújított metrókocsikkal is akad. Az Oroszországból elsőként visszaérkezett szerelvények ugyanis szinte azonnal rozsdásodni kezdtek. A vizsgálat most is zajlik. A főpolgármester szerint napokon belül elkészülhet BKV felügyelőbizottságának jelentése, amelyet nyilvánosságra fognak hozni.

„Alapvetően elhibázottnak tartom ezt a beruházást, tekintettel arra, hogy az orosz metrókocsik felújítása helyett valószínűleg mindenki jobban járt volna, leszámítva bizonyos gazdasági köröket, hogyha Budapest új metrókocsik beszerzése mellett dönt. Ez azonban egy olyan helyzet, amit kezelnünk kell”

– mondta Karácsony Gergely, főpolgármester.

A 3-as metró Kőér utcai járműtelepén nincs nagy forgalom. Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között nem járnak a szerelvények, emiatt nem okoz gondot az első felújított kocsik javítása.

„A járófelület alatt elhelyezett 2 milliméteres acéllemezen olyan korróziós nyomok vannak, amik azonnali beavatkozást igényelnek. Felszólítottuk a Metrowagonmast, hogy tegye meg a szükséges lépéseket. Ők decembere közepén meg is jelentek, vezetői szinten itt nálunk. Egyeztettük a feladatokat, és elkezdődött ennek a vonatnak a helyreállítása, a javítása”

– nyilatkozta Héri József, a BKV metró üzemigazgatója.

A szakember az egyik javítás alatt álló szerelvényen a problémát is megmutatta.

„Itt, az ajtóküszöbnél nem volt megfelelő a tömítés. Ez azt jelentette, hogy mosáskor ott, annál a tömítésnél a víz be tudott folyni, és bekerült az alaplemez és a rétegelt lemez közé, és ez okozta igazából a korróziót. Ez kintről egyáltalán nem volt látható. Mi is csak akkor szembesültünk ezzel a problémával, mikor megbontottuk a kocsit” – mondja Héri.

A később visszaérkező kocsiknál már rendben volt a tömítés, ott a szúrópróbaszerű ellenőrzések során sem találtak korrózióra utaló jeleket. Az orosz gyártó garanciálisan, pár hónapon belül kijavítja hibákat.

atv.hu

Ajánlom

További belföldi híreink