Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2020-01-19 05:10:00

Több százmilliárd forintból épülhet meg a Liszt Ferenc repülőteret is érintő új vasútvonal

Több százmilliárd forintból, nagyrészt uniós forrásokból épülhet meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret is érintő új vasútvonal. A budapesti légikikötő utasforgalma idén elérheti a 17 milliót, így elkerülhetetlen a fejlesztés, amely a vidékiek számára is kedvező változást jelenthet. A beruházás fontosságában egyetért a kormány és a főváros is.

Egy éve még áldatlan állapotok fogadták a fapados repülőjáratokkal utazókat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A karámok nagy részét mostanra elbontották, de a légikikötő megközelítése továbbra is nehézkes. A kormány most uniós források bevonásával szeretné korszerűsíteni a gyorsforgalmi utat, és egy vasúti leágazást is szeretnének kiépíteni.

„Elvégeztük a tervezését, építési engedéllyel bír a vasúti kapcsolat, amely a 100A vasútvonalból kiágazva kapcsolná be a repülőteret. Ez egy olyan nagyságrendű, több százmilliárdos projekt, amely kizárólag akkor lesz lehetséges, ha Európai Uniós finanszírozás erre igénybe vehető. Ezen még dolgozni kell.” - nyilatkozta Fürjes Balázs.

A tervek szerint 10 éven belül elkészülhet a beruházás, amely Kőbánya-Kispest és Monor között, részben a föld alatt közelítené meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kettes terminálját.

A tervekkel az új főpolgármester is egyetért.

„A főváros vezetése támogatja azt az elképzelést, hogy az országos vasúthálózatba integráljuk a reptéri vasút közlekedését. Ez jó lenne a budapesti polgároknak, hiszen gyorsan és olcsón tudnák elérni a repteret és jó lenne a vidéki településen élőknek is, hiszen közvetlenül, akár átszállás nélkül tudnák elérni a repteret.” - fejtette ki Karácsony Gergely.

A vasútvonal most több kilométerre fut a 2-es termináltól, így ott nem is érdemes állomást építeni. Az 1-es terminálnál pedig hiába épült megálló és felüljáró, ott számottevő utasforgalom már nincsen.

Vitézy Dávid szerint a budapesti repülőteret idén akár 17 millió utas is használhatja, ami elkerülhetetlenné teszi a fejlesztéseket. A BKK korábbi vezérigazgatója jó ötletnek tartja a vasúti fejlesztést: „Nem csak azt biztosítja, hogy a repülőtérről, a 2-es terminálról a Nyugati pályaudvarra, illetve Budapest más pontjaira, a megújuló déli körvasúton át Kelenföldre is óránként legalább 10 vonat tudjon indulni, ami egy elég jó, elég sűrű kiszolgálást jelent, hanem ennek a tervnek van egy nagyon fontos olyan előnye is, hogy ezek a vonatok tudnak kelet-Magyarország és nyugat-Magyarország nagyvárosai felé is továbbhaladni.”

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret jelenleg csak a korszerűtlen gyorsforgalmi úton lehet elérni autóval vagy busszal. A vasúti fejlesztés miatt a felújítás alatt álló 3-as metrót biztosan nem fogják meghosszabbítani a repülőtérig.

atv.hu

Ajánlom

További belföldi híreink