Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2019-12-03 17:51:00

Az akadálymentesítésben nem sérülhet a metróállomások atomtámadás elleni védelmi rendszere

A hármas metró középső szakaszának rekonstrukciója lesz a legkomplikáltabb mind közül – a többi közt ezt mondta a Metróért Egyesület elnöke az ATV Start című műsorban. Bíró Endre megjegyezte azt is, hogy ennek oka az a polgárvédő funkció, ami még egy kisebb atomtámadástól is megóvná az állomásra betóduló embereket. A szakember az uniós finanszírozási szabályok miatt reménykedik abban, hogy 2022-re elkészül a teljes projekt.

 

 

Elkezdődhet a hármas metró középső szakaszának felújítása, miután a BKV Zrt. aláírta az erre vonatkozó megállapodást. Erről számolt be pár napja a közlekedési vállalat. A megállók felújítása nettó 91-milliárd forintba kerül majd, és 2022 végére kell befejezni a munkálatokat. A vonalszakasz felújítása viszont már azelőtt elkezdődik, hogy a déli szakaszt átadnák. A tervek szerint jövő márciusban kezdődik a rekonstrukció az Arany János utcában, valamint a Ferenciek terén, három hónappal később pedig a Corvin-negyednél és a Klinikáknál. A felújítás alatt ezeknél a megállóknál a szerelvények nem állnak meg. A teljes metróvonal megújítása a tervek szerint 2022 végére fejeződik be.

Ezzel kapcsolatban a Metróért Egyesület elnöke azt mondta az ATV Start című műsorban, hogy kilenc megállót foglal magába a középső szakasz, amelyik a legrégebbi és legnehezebbnek mondható, tekintve, hogy mélyvezetésű, és komplikált feladatokat kell megoldani.

Bíró Endre elmagyarázta, hogy

ez a szakasz van a legmélyebben, nagyjából 20-30 méterrel a földfelszín alatt. Itt a szellőző rendszer és tűzvédelmi berendezés kiépítése is nehezebb, és örömmel jelentette, hogy az akadálymentesítésre is sor kerül, bár nem lesz egyszerű feladat. Pontosan azért, mert egy polgárvédő funkció is van itt, amire a szakember reméli, hogy soha nem kerül sor.

Ennek lényege, hogy még egy korlátozottabb atomtámadás esetén is védelmet nyújthat az oda betelepülő embereknek. Az akadálymentesítést szerinte úgy kell megoldani, hogy ne sérüljön a polgárvédelmi rendszer zártsága. Ez pedig sokba kerül – tette hozzá. Ennek a szakasznak a felújítása nagyjából 91 milliárd forintot emészt fel, de ez csak az állomásokra vonatkozik Bíró szerint, az alagutak felújítására külön keretösszeg köttetett korábban.

A Metróért Egyesület elnöke biztos abban, hogy esztétikusabb környezetbe kerül majd az utas, hiszen az említett állomások 1976-ban kerültek átadásra. Egyebek mellett a burkolat, és a mozgólépcső is megújul, illetve, ha engedélyezik, akkor úgynevezett ferdeliftek lesznek. Ennek lényege, hogy az egyik mozgólépcső kar helyett, a mozgólépcső geometriáját követő ferdeségben fog működni, és elsősorban a babakocsis kismamákat és mozgáskorlátozottak segítené.

Bíró egyetlen egy dologban reménykedik azt illetően, hogy a projekt befejeződik a tervezett 2022-es időpontra. Ez pedig a következő: az uniós finanszírozásnak van egy határideje, és ha nem téved, akkor 2023 után már nem lehet lehívni az uniós költségeket. Ennek következménye az, hogy bár még a déli szakasz sem fejeződik be, de mát a középsőn is munkavégzés folyik majd. Valahogyan ugyanis be kell fejezni 2022-re, mert a projekt nagyobb része uniós támogatásból van.

Bár az északi szakasz utasforgalmat érintő része rendben van, de az üzemi terekben még munka folyik. Az elmúlt hetekben is teljes hétvégére le kellett állítani a hármas metrót, mert utómunkák és javítási munkálatokat eszközöltek.

atv.hu

További belföldi híreink