Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2019-07-16 06:47:00

Szinte csak az interneten vásárolnak már a fiatalok

A webáruházak évente 500 milliárd forintod forgalmat bonyolítanak le, ez a szám pedig csak nőhet. Az online vásárlásnál nem csak a bolti elérhetőségre, hanem az e-mail címre és a telefonszámra is érdemes odafigyelni.

Egyre pozitívabban viszonyulnak a webáruházak a vásárlókhoz - ez a véleménye Baranovszky Györgynek. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) ügyvezető elnöke az ATV Start című műsorában elmondta, hogy vannak ugyan néhol problémák, de egy valamire való webáruház-kereskedő odafigyel arra, hogy a fogyasztói bizalom megmaradjon.

Elhangzott, hogy a Pest megyei Főügyészség vizsgálta az internetes áruházakat, és 16-ból 16-nál találtak olyan problémát, hogy a szerződési feltételekben szerepelt, hogy az árak és a szállítási határidők változtatási jogát fenntartják. A FEOSZ elnöke megjegyezte, hogy a szerződési feltételeket senki nem olvassa el, mivel azok 20-40 oldalasak, és csak rákattintanak a vásárlók, hogy elfogadták. A fogyasztói oldalról a legfontosabb szerződési feltételek a következők: a szállítási határidő betartása, a szállítási díj ismerete, fontos, hogy ne változzon a termék ára, és a termék hibátlanul érkezzen – sorolta Baranovszky. Az elállási lehetőséget általában mindenki ismeri - folytatta, vagyis 14 napon belül a vevő meggondolhatja magát. A cél, hogy minden cég olyan szerződési feltételeket alkalmazzon, amely megfelel a jogszabályoknak - jelentette ki az elnök. Hozzátette: amelyik cég át akarja verni a fogyasztókat, azt meg kell büntetni és ki kell szorítani a piacról.


Szó volt arról, hogy különösen nagyobb ünnepek közeledtével, amikor nagy forgalom várható, akkor jobban oda kell figyelni, nehogy csaló cégeknél vásároljunk. Baranovszky György felhívta a figyelmet, hogy vizsgáljuk meg a webáruházaknál az elérhetőségeket. Nemcsak a bolti elérhetőség, hanem legyen elektronikus levélcímük, és telefonszámuk is feltüntetve. Ha ilyet nem találunk, akkor felejtsük is el azt a céget – javasolta.

A webáruházak évi 500 milliárd forintos forgalmat bonyolítanak le, és ez a FEOSZ elnöke szerint az évek során egyre inkább növekedni fog, miután a fiatalok szinte csak interneten keresztül vásárolnak.

Arról is beszélt, ha nem érkezik meg határidőre a megrendelt termék, ilyenkor az eladónál kell reklamálni, nem a postánál, mert a cégek nem mindig a postán keresztül küldik az árut, hanem különböző futárszolgálatokkal.

Baranovszky elmondta, hogy ha jogsértést követ el a webáruház, akkor a fogyasztóvédelem először figyelmezteti, és felszólítja a hiba kijavítására, és csak ezután büntet. Azt is megtudtuk, hogy a feketelistán levő cégeket nyilvánosságra hozzák. Ezekről az online áruházakról a jogsertowebaruhaz.hu weboldalon lehet tájékozódni.

atv.hu

További belföldi híreink