Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2019-06-20 06:15:00

Elmondták a Viking utasai, mi történt az ütközés után

Újabb bűncselekmény, cserbenhagyás és elsősegélynyújtás elmulasztása miatt is nyomoz a május 29-én történt hajótragédia ügyében a BRFK-n felállított különleges nyomozócsoport, tudta meg a Magyar Nemzet. Közben a rendőrség tudatta, hogy a Budapesti Rendőr-főkapitányság a dunai hajóbalesettel összefüggésben egy bűncselekmény vonatkozásában közölt megalapozott gyanút a szállodahajó kapitányával.

Elmondták a Viking utasai, mi történt az ütközés után

A lap csütörtöki számában arról ír, hogy forrásai szerint a Hableány sétahajót hullámsírba küldő Viking Sigyn szállodahajó, bár visszatolatott a tragédia helyszínére, rövid idő után mégis távozott onnan. A lap úgy tudja,

a Sigyn utasai arról számoltak be a tragédia éjszakáján a rendőröknek, hogy az ütközést észlelve kiabálni kezdtek, hogy baleset történt, ezt hallotta meg a kapitány, aki az utasoktól kérdezgette, hogy mi történt. Ezután tolattak vissza, majd néhány másodperc után elhajóztak a Dunán felfelé.

Amennyiben ez így történt, akkor a kapitány egyáltalán nem látta a katasztrófát, nem észlelte az ütközést - mutat rá a Magyar Nemzet cikke az MTI szerint. Egyben kiemeli: a büntető törvénykönyv szerint ha a közlekedési balesettel érintett jármű vezetője a helyszínről eltávozik, mielőtt meggyőződne arról, hogy valaki megsérült-e, illetve az életét vagy testi épségét közvetlenül fenyegető veszély miatt segítségnyújtásra szorul-e, cserbenhagyást követ el.

A rendőrség a nyomozás érdekeit szem előtt tartva nem árul el részleteket a vizsgálatról - jelezte a lap, amely az ukrán kapitány, Jurij C.  védőjétől nem kapott reagálást a megkeresésére. Ennek hiányában

felvetésként szól arról, hogy a kapitány az ütközés pillanatában épp szelfizett a mobiltelefonjával utasai egyikével. Ez magyarázat lehet arra a fővárosi főügyészségi közlésre, miszerint a kapitány a katasztrófa után mobiltelefonjáról adatokat törölt

- jegyzi meg.

Jelenleg továbbra is egy gyanúsítottja van az ügynek, az ukrán kapitány. A halálos tömegszerencsétlenséget okozó vízi közlekedés gondatlan veszélyeztetésével gyanúsított Jurij C., ha jelenlegi állásában vádemelésig jut az ügy és a bíróság bizonyítottnak találja a bűnösségét, minimum két, maximum nyolc év szabadságvesztést kaphat. Ám a bírói gyakorlat szerint a közarányos büntetés feletti, öt-hat éves szabadságvesztésre lehet számítani - írja a Magyar Nemzet. Hozzáfűzi: amennyiben szándékos bűncselekmény, cserbenhagyás is a gyanúsítás, majd a vád közé kerül, halmazati büntetést szab ki a bíróság. Ez újabb egy év szabadságvesztést jelenthet.

A nyomozást a Fővárosi Főügyészség öt ügyészből álló különleges csoportjának irányításával a BRFK végzi, számos szakértő bevonásával. A BRFK-n a katasztrófa éjszakáján létrehozott különleges egység hatvan nyomozóját két-három fős csoportokra osztották, és így végzik a nyomozás részfeladatait.    

Külön csoport vizsgálja például a sértettekkel kapcsolatos részleteket. Az új büntetőeljárásról szóló törvény értelmében sértetti jogi képviselő léphet be már a nyomozás során az ügybe természetes és jogi személyek részéről is. A sértetti képviselők szerepe a kártérítési eljárások során értékelődik majd fel. A lap emlékeztet: a Hableány elsüllyesztésével okozott vagyoni és nem vagyoni károk miatt több száz milliós kártérítési perek következhetnek.

A rendőrség cáfol

A 2019. május 29-én bekövetkezett dunai hajóbaleset ügyében a Budapesti Rendőr-főkapitányság a szállodahajó kapitányát egy bűncselekmény miatt hallgatta ki gyanúsítottként, akivel halálos tömegszerencsétlenséget eredményező vízi közlekedés veszélyeztetése vétség megalapozott gyanúját közölte - olvasható a police.hu-n.

A BRFK a nyomozás során a baleset összes körülményét vizsgálja, azonban a sajtóban megjelent hírekkel ellentétben a nyomozás jelenleg egy bűncselekmény megalapozott gyanúja miatt van folyamatban, a kapitánnyal más gyanúsítást a BRFK nem közölt.

atv.hu

További belföldi híreink