Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2019-06-07 15:04:00

Megdöbbentő rajz került elő a Hableányról

A Hableány kiemelésének folyamatáról beszélt Heizler Tamás a MA-HARD Kft. ügyvezetője az ATV Start műsorában, aki elmondta, hogy a hajótestet már meg tudták kötni, két sodronnyal tartják.

Egy 300 és egy 1000 tonnás cölöpös pontonnal le tudtak fenekelni, amivel meg tudják tartani a hajót, hogy ne mozduljon el, folytatta. Egy rajz segítségével elmagyarázta, hogy a hajótest a híd tengelyétől kissé délre van, mutatta hova tették le a cölöpöket, és láthattuk a rajzon, hogy a horgonyok különböző irányban vannak elhelyezve, amivel az úszó munkagépüket a szükséges irányba tudják mozdítani, és a búvártagot a megfelelő helyre tudják vinni ahhoz, hogy a búvárok biztonságosan tudják a rögzítéseket elvégezni.

Már sikerült a Hableány végénél a megfelelő rögzítési pontot megtalálni, mutatta. Heizler Tamás elmagyarázta, hogy azon az oldalon ahol a legerősebb a sodrás, és a híd pilléréről leváló örvények is nehezítik a munkát, a lehető legközelebb kell vinni a búvárokat a munkaterülethez, hogy a legkevesebbet mozogjanak szabadon a víz alatt, mert még mindig nagyon veszélyes, tette hozzá. Óriási erőfeszítéssel és hihetetlen profizmussal dolgoznak ott az emberek, jegyezte meg az ügyvezető.

Arról is beszélt, hogy a csapatban többféle feladatkört is ellátnak, és nem először dolgoznak együtt, úgyhogy félszavakból is megértik egymást. A TEK irányít, és nagyon profin fogja össze a műveleteket, közölte. Hogy miért a TEK, azt nem tudta Heizler Tamás pontosan megmondani, de nyilván megvan a döntésnek a szakmai alapja, jelentette ki. A lényeg, hogy mindenki aki valamihez ért, azt profin végezze, fűzte hozzá.

Van annak realitása, hogy vasárnap megtörténjen a kiemelés, folytatta, de nem szeretnek jóslásokba bocsátkozni. Attól függ, hogyan tud a Clark Ádám úszódaru odaférni, mivel a híd miatt fentről nem tud, így a híd alá kell mennie, és úgy kell rögzíteni, hogy ne ússzon be a hajó alá, magyarázta Heizler, és attól is függ, hogy a Hableány hogy fogja bírni a kiemelést.

atv.hu

Ajánlom

További belföldi híreink