Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2019-05-16 20:48:00

Halálszakasz: ezen az úton halnak meg legtöbben Magyarországon

A 4-es főúton közlekedőknek van a legnagyobb esélyük arra, hogy halálos közlekedési baleset éri őket. Forgalomarányosan ott történik ugyanis a legtöbb, tragédiával végződő baleset. Utána az 1-es és a 6-os út következik. A 330 kilométer hosszú, a legtöbb szakaszon kétszer egy-sávos tranzitúton a szakemberek szerint a balesetek jellemzően a rossz útviszonyok, a szabálytalan előzések, a gyorshajtás és a kifáradás miatt történnek.

Halálszakasz: ezen az úton halnak meg legtöbben Magyarországon

A szabályosan közlekedő, szemből érkező kamion látványa az az utolsó kép, amelyet a sofőr élő közvetítése miatt még láthattak annak a román kisbusznak az utasai, amely tavaly májusban ütközött frontálisan Ceglédbercel közelében. A balesetben 9 ember halt meg.

„Próbáltam jobbra a murvásra menekülni, de ő is arra menekült” - ezek pedig annak a kamionosnak a szavai, aki múlt pénteken ütközött össze szintén a 4-es úton egy román rendszámú kisbusszal. Abban a balesetben egy 16 éves lány halt meg.

Az Index a KSH számai alapján próbálta megtalálni az ország halálútját. Számszerűen a legtöbb baleset a 4-es úton történt, ezt követi az 1-es, majd a 3-as főút.

 Forgalomarányosan nézve a 6-os főút vezet évi 40 balesettel, ezt követi alig lemaradva a 4-es, majd a 47-es főút. A súlyosan veszélyes utak között viszont ismét a 4-es út kerül az első helyre: a statisztikák szerint forgalomarányosan ezen az úton végződik legtöbbször halállal egy baleset.

A 4-es főútnak egyes szakaszain 90 km/h a megengedett maximális sebesség, és előzni is szabad. Viszont több helyen az út adottságaiból kifolyólag nincs hová letérni, így hogyha valaki esetleg eltaktikázza az előzést, akkor egy ütközés akár végzetes következményekkel is járhat.

A rendőrség szerint a balesetek száma a közlekedők szabálykövető magatartása mellett függ az út minőségétől, a forgalom sűrűségétől, az időjárástól és a járművek műszaki állapotától. De a nemzetközi teherfuvarozásban is jelentős szerepet betöltő 4-es főúton autózók a rendőrség szerint nagyobb eséllyel veszítik el a türelmüket, és mennek bele veszélyes előzési manőverekbe, mint a kevésbé leterhelt főutakon.

A Totalcar újságírója szerint az úthálózat állapota és a szabályszegések mellett a 4-es úton sokszor a kifáradás, és a néhány másodperces elalvások okozzák a baleseteket.

Egy nemzetközi tranziútvonalról beszélünk, amelyen nagyon sokszor baleseteznek nehéz tehergépjárművek, mikrobuszok, olyan járművek tehát, amelyekről feltételezhető, hogy nyugatról keletre, vagy keletről nyugatra tartanak, és nagy távokat tesznek meg, akkor ezzel is számolnunk kell – magyarázza Zách Dániel. A szakértő szerint a legbiztonságosabbnak az autópályák tekinthetőek, a 4-es főutat tehermentesítő M4-es autópálya pedig egy kormánydöntés értelmében teljes egészében 2020 végére készülhet el.

Halálutak: A 4-es főút szedi a legtöbb áldozatot

 atv.hu

További belföldi híreink