Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2019-01-11 20:25:00

Évtizedek óta ígérik, újra felmerült a ferihegyi repülőtéri vasúti összeköttetése

Csúcsokat döntöget az utasforgalom a Liszt Ferenc repülőtéren, ezért új terminált épít az üzemeltetője. A 225 milliárd forintból megvalósuló beruházás 2024-re készülne el. A reptérnek vasúti összeköttetése is lenne a belvárossal, igaz erre vonatkozó tervek már 1985 óta vannak, gyorsvasút viszont azóta sincs.

Sietnek az utasok a rövidesen induló járatukhoz a Liszt Ferenc Repülőtéren. Tavaly újabb rekordot döntött az utasforgalom, 15 millióan használták a légikikötőt, a forgalomnövekedéssel viszont már nem sokáig bír el a reptér.

A Budapest Airport kommunikációs igazgatója megmutatta azt a 2A Terminál melletti területet, ahol a tehermentesítő új terminál 2024-ben fogadná az utasokat.

"Jelen pillanatban az új terminál tervezésének a folyamata zajlik, sikerült nagyjából meghatároznunk, hogy mindenképpen check in pultokra, hagyományos check in pultokra szükség lesz ,de nagyon sok lesz az önkiszolgáló check in pult. Utasbiztonsági ellenőrzési területre és poggyászosztályozóra mindenképpen szükség lesz" - nyilatkozta az ATV Híradónak Hary Mihály, kommunikációs igazgató.

Jelenleg a repteret tömegközlekedéssel vagy Kőbánya Kispestről a 200E vagy a Deák térről a 100E buszjárattal lehet megközelíteni, de csak akkor ha van hely.

A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint a buszok most is csak nehezen bírják a megnövekedett forgalmat, a reptér bővítése mindenképpen szükségessé teszi a régóta halogatott vasútvonal létrehozását.

A belvárosból jelenleg csak a teherforgalmat bonyolító 1-es terminálig megy el a vonat, a vasúti összeköttetés már a 2-es Terminál 1985-ös építésekor napirenden volt. Legközelebb 1999-ben Demján Sándor vetette fel a gyorsvasút építésének tervét a Nyugati Pályaudvar és Ferihegy között. A terveket 2007-ben porolták le, Kóka János három évvel későbbre ígérte a gyorsvasutat. A legújabb tervek szerint 2022-re új vasútvonal és új reptéri megálló épül majd.

"Kettő változat verseng egymással. Az egyik az csak Budapestet szolgálná ki, a másik pedig az országos vasúthálózat részévé tenné a repteret is. Az utóbbi verzió egyébként rengeteg más problémát is megoldana" - mondta Bella Jakab a Közlekedő Tömeg Egyesület elnöke kameránknak.

Habár a reptér új terminálja még csak tervasztalokon működik, hallani sem akar a bővítésről a környéken élők érdekképviselét ellátó Kulturált Légi Közlekedésért Egyesület. Frik Zoltán az egyesület elnöke azt mondta: "Éjszaka is lényegében ötven repülőgépforgalom engedélyezett, a mélyalvási időszakban is hat gép, de ezt is túl szokták lépni. Már a mostani helyezet is tarthatatlan, tehát hogyha még ezt növelik nagy mértékben, mindenféle hatástanulmány nélkül, akkor ez így teljesen tarthatatlanná válik."

A Kulturált Légi Közlekedésért Egyesület elnöke szerint a probléma több ezer embert érint és ha kell, akár demonstrációval is tiltakoznak a forgalomnövekedés ellen.

atv.hu

További belföldi híreink