Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2019-01-11 07:10:00

Dugódíj és sétálóövezet - íme, Puzsér programja

Dugódíjat kellene fizetniük azoknak az autósoknak, akik be akarnak hajtani a belvárosba. Ezt szeretné elérni Puzsér Róbert, aki így oldaná meg a fővárosi dugókat. A főpolgármester-jelölt egy kizárólag gyalogosok által használható sétálóövezetet is kialakítana. A Magyar Autóklub hallani sem akar az ötletről, amíg nincsenek meg hozzá az infrastrukturális feltételek.

Dugódíj és sétálóövezet - íme, Puzsér programja

Reggel 6 órakor még szinte akadálytalanul lehet közlekedni a fővárosban. Két órával később azonban már dugókkal tarkított Budapest az egyik legnagyobb útvonaltervező alkalmazás szerint. Miután mindenki beért a munkahelyére ismét enyhül a forgalom, majd a munkaidő végeztével délután 4 órakor megint megbénul a város, egészen késő estig.

Puzsér Róbert októberben jelentette be, hogy indul a főpolgármesteri címért. A közéleti szereplő egy lényegében autómentes Budapestet álmodott meg, a részleteket akkor nem ismertette, egészen idáig.

Puzsér Sétáló Budapest programjának közlekedési szakértője behajtási díjjal csökkentené a dugókat. Konkrét összegről még nincs szó, de terveik szerint a díj függne az autó környezetvédelmi besorolásától, a napszaktól és az időtől, amit a belvárosban tölt.

„Az autósok ma is fizetnek azért, hogy a dugóban használják a várost. Ma az idejükkel fizetnek ezért. Mi azt gondoljuk, hogy egyébként, ha egy kicsit ebből az időből pénzre konvertálunk, akkor mindenki jobban fog járni. 

Jobban fog járni a város, jobban fognak járni a gyalogosok, azok akik nem használnak autót és jobban fognak járni maguk az autósok – ismertette az elképzelést Pongrácz Gergely, a Sétáló Budapest program közlekedési szakértője. Emellett tömegközlekedési járművek beszerzését, hálózatfejlesztést és P+R parkolókat is ígérnek a Budapestieknek.

A Magyar Autóklub viszont hallani sem akar az ötletről, ugyanis szerintük a feltételrendszerek nem adottak hozzá.

„A körgyűrű a mai napig nem zárult be, egy sor infrastrukturális beruházás úgy került megvalósításra, hogy a tervezett körgyűrűn belüli területre, tehát addig amíg bevásárlócentrumok, jelentős gépjárműforgalmat generáló beruházások létesülnek a belső kerületekbe, addig nem várható el, hogy oda autóval ne menjenek be – magyarázta Gyulainé Tóth Zsuzsa, az Autóklub jogi irodavezetője.

A dugódíj ötlete nem újkeletű. Demszky Gábor korábbi főpolgármester vállalta a bevezetését a 4-es metró uniós támogatásáért cserébe. A projektnek 2013-ig kellett volna megvalósulnia. „Egy-két évet még ki tudunk húzni, ha 2017 végéig nem vezetjük be ezt a behajtási díjat, akkor abból baj lesz” - ezt három évvel ezelőtt mondta Tarlós István, utalva arra, hogy az unió visszakérheti a 180 milliárd forintos támogatás összegét.

Dugódíjjal csökkentené a forgalmat Puzsér

 

atv.hu

További belföldi híreink