Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2018-12-13 06:05:00

Most akkor körbe fog érni Budapest körül az M0-ás, vagy nem?

Tovább csúszhat az M0-ás északi szakaszának építése, az autópálya ugyanis egy bizottsági módosító javaslat szerint csak a Megyeri híd és Solymár között épülne tovább. Pedig szeptember elején még úgy volt, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő kiválasztotta a tervezőket a Budaörsig tartó szakasz megvalósítási tanulmányának elkészítésére. A szervezet szerint a módosítótól függetlenül a Területrendezési tervben még benne van az M0-ás teljes hiányzó szakaszának megépítése.

Szeptember elején még optimistán nyilatkozott híradónknak Solymár polgármestere. Akkor ugyanis úgy tűnt: 2022-re, az északi szakasz megépítésével bezárulhat az M0-ás körgyűrű. Egy múlt heti, fideszes bizottsági módosító azonban kivenné a Budaörs-Budakeszi-Nagykovácsi és Budapest közötti szakaszt a területrendezési törvényből, a részletes szakági tervezés hiányára hivatkozva. A 11-es, és a 10-es főutat összekötő, hét kilométeres szakasz azonban elkészülhet, erre már az engedélyek is megvannak.

Csonka maradhat az M0-ás körgyűrű

Az autóút a Solymári bekötőútnál folytatódott volna Budaörs felé. Hogyha ez nem történik meg, akkor viszont az Üröm felől érkező forgalomnak nem lesz más választása, mint rámenni a 10-es útra, és azon keresztül bemenni a városba. Pedig a 10-es főút jelenleg is hatalmas forgalmat bonyolít, még napközben is. Az autók most is rendre Óbudánál érkeznek a városba, ám a kerület polgármestere szerint a városrészt kevésbé érinti a javaslat. „A kerület szempontjából a legfontosabb, hogy azt a teherforgalmat, amely belső Óbudára jelenleg zúdul, azt ki tudjuk a kerületből szorítani. És az az agglomerációs forgalom, ami például jelenleg bejön, és az Árpád hídon keresztül megy, azt a Megyeri hídra tudjuk terelni”- magyarázta Híradónknak Bús Balázs.

Egy másik érintett település, Budaörs polgármestere szerint a javaslat azért is meglepő, mert a sajtóból értesültek a megváltozott tervekről. „Egyszerűen érthetetlen, hiszen a fideszes országgyűlési képviselő, Csenger Zalán Zsolt itt mindig azt harangozta be, és azzal kampányolt, hogy végre ez a szakasz elindul, meg fog valósulni”- nyilatkozta Wittinghof Tamás.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő úgy értelmezi a módosító javaslatot, hogy körbeérhet az M0-ás, mert a területrendezési terv továbbra is tartalmazza a nyugati szakasz megépítését. A szervezet válaszában ugyanakkor nem tért ki arra, hogy mikorra készül el az útszakasz.

atv.hu

További belföldi híreink