Itthon

2018-12-06 06:30:00

Közös ellenzéki vizsgálóbizottságot állítanak fel az e-jegyrendszer ügyében

Legkorábban 2020-2021 környékén vezethetik be az e-jegyrendszert - jelentette be a projekt folytatásával megbízott főpolgármester-helyettes. A 2014-ben kötött kivitelezői szerződés felbontása miatt csúszik tovább az ügy, a szállító német cég ugyanis nem újította meg a bankgaranciát - ezzel pedig szerződést szegett - tette hozzá az újonnan megbízott Bagdy Gábor, és azt is megerősítette, hogy a fővárost ezzel nem éri veszteség. Ellenzéki politikusok viszont már most milliárdos károkról beszélnek a BKK-tól kikért adatok alapján.

 

 

Egy érintés a metró bejáratánál – és ha érvényes a jegy, a kapu kinyílik. Így működik a legtöbb nyugat-európai fővárosban, és Budapesten is így működne – de ezek a Deák téri beléptető-kapuk már több mint egy éve csak díszként állnak.

Tarlós István az ATV Egyenes beszéd című műsorában azt mondta, a kivitelezési szerződést a BKK a fővárostól függetlenül kötötte a német Scheidt&Bachmann-nal, ezt a kontraktust pedig a német cég hibájából fel kellett mondani, mivel az nem újította meg a bankgaranciákat. Erről viszont Tarlós István azt állította, nem kapott megfelelő tájékoztatást – szerinte a BKK vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán húzta az időt.

„ Azt nem tudtuk, hogy a BKK vezetése azt csinálja, hogy nekünk folyamatosan azt mondja, hogy van probléma, de a megoldás küszöbén állnak, húzzák az időt, nekem november 9-én jelentik, hogy megegyeztek a kivitelezővel, majd néhány nap múlva kiderül, hogy az egész nem igaz ”

- nyilatkozta a főpolgármester.


Horváth Csaba szerint kizárt, hogy a főpolgármester nem tudott a problémáról.

„ A vezérigazgató beszámolója szerint rendszeres tájékoztatást adtak Tarlósnak, nem csak az ő közvetlen főtanácsadóján keresztül, hanem közvetlenül is a problémáról és a projekt állásáról ”

- nyilatkozta az MSZP fővárosi közgyűlési frakcióvezetője.


A főpolgármester főtanácsadója, aki egyben a BKK igazgatóságának elnöke még november végén jelentette be a szerződésbontást. Közleményében azt írta, "közvetlenül nem adott rendszeres jelentést a főpolgármester számára."

Borbély Lénárd, Csepel polgármestere elmondta, a fővárosi önkormányzat ki fogja építeni az elektronikus jegyrendszer rendszerét, és be fogja vezetni, oly módon, hogy összekapcsolják az állami jegyrendszerrel, így egy komplexebb szolgáltatás jön létre amikorra ez befejeződik.

Csúszás biztosan lesz, de hogy pontosan mikortól fog működni az e-jegyrendszer, arról még nincsenek pontos tervek. Bagdy Gábor bejelentette, a projektet mostantól ő folytatja. A főpolgármester-helyettes hozzátette, pillanatnyi elképzelésük szerint 2020 végére, vagy 2021-re összeállhat a rendszer, de pontos ütemezést nem tudott mondani.

„ Itt most tőlem nem fognak számokat hallani ”

- tette hozzá Bagdy.

A projekt során kifizetett összegek viszont jogszerűek voltak, és veszteség sem érte a fővárost - mondta a megbízott politikus.

Az LMP-s Gál József azonban a BKK-tól kikért adatok alapján azt állítja, az eddigi költésekből ez elképzelhetetlen, ezért újabb adatigénylést adott be.

„ Pontosan tételesen sorolja fel, hogy mennyi ment személyi kifizetésekre, jogi tanácsadásra, szoftvertelepítésre és fizikálisan is megtalálható eszközök beszerzésére. Innen nagyjából tudni fogjuk azt, hogy pontosan mekkora milliárdos kár érte a fővárost ”

- fejtette ki a Lehet Más a Politika fővárosi képviselője.


Emellett a fővárosi ellenzék egy vizsgálóbizottság felállítását is kezdeményezte az ügyben.

atv.hu

További belföldi híreink