Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2018-08-01 20:44:00

Itt az újabb 100 pontos javaslat - a kormány továbbra sem tárgyal a diákokkal

Az eredménytelen tüntetéssorozat után sem adják fel a diákok. A Független Diákparlament képviselői 100 pontos javaslata többek között iskolai demokráciát és a tanulók terheinek csökkentését követeli. Az oktatási szakértő szerint, amíg nem a diákok lesznek az oktatás középpontjában, addig nem lehet jó iskolát működtetni.

Kormos Krisztián a Független Diákparlament szóvivője elmondta: „Az elmúlt években nem kaptunk más választ, minthogy a Független diák parlament egy álcivil szervezet, Soros bérencnek bélyegeztek minket. A Független Diákparlament és a magyar diákság szakmai javaslatait úgy kezelték, mintha azok nem lennének valós problémák és azokra nem kellene választ adni.”

A diákok most is hoztak egy 100 pontos javaslatot az Emmibe, de csak a postázóban tudták azt leadni, mert nem volt aki átvegye. Ebben egyébként számos olyan javaslat szerepel, amely az eddiginél sokkal jobb tanár - diák együttműködést feltételez. Csakhogy több ezer tanár hiányzik az iskolákból.

Szűcs Tamás, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke korábban az ATV Egyenes Beszéd című műsorában azt mondta, szerinte is nagy a baj. „A pedagógus kar tavaly ilyenkor 4-5 ezerre tette a tanárhiányt. Az akkori emberminiszter akkor azt mondta, hogy néhány száz. Én azt gondolom, hogy az igazság közelebb áll a pedagógus kar becsléséhez, mint a minisztérium saját maga által közzétett becsléséhez.”

Csak Budapesten 500 pedagógust keresnek, a tanár hiány a nagyvárosokban is megjelent. Ezt csak részben magyarázza, hogy a fizetési rangsorban az OECD tagállamok között Magyarország az utolsó előtti helyen áll.

Szüdi János, oktatási szakértő szerint a szakképzésben nincs nyugalom, nem lehet tudni, hogy milyen szerkezetben szeretnék az iskolát működtetni, hiszen szó van egy újabb évfolyam bevezetéséről, és az új nemzeti alaptanterv sem akar elkészülni. A szakértő hozzátette: „A tanulókkal nem kívánnak tárgyalni, nem kívánnak szóba állni, holott az iskola ő értük van. Mindaddig amíg az iskolai oktatás középpontjában nem a tanuló áll, és nem az a fontos, ami a tanulónak jó, addig nem is lehet jó iskolát működtetni.”

Az ATV Híradója kereste az ügyben az EMMI-t is, de nem válaszoltak.

atv.hu

További belföldi híreink