Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2017-06-27 06:49:00

Naponta 7 milliót kérhetne Budapest a forgalomból kivont metrókért

Napi 23 ezer euró kárátalányt követelhet a BKV szerelvényenként az orosz Metrowagonmash-tól a forgalomból múlt pénteken kivont járművek után.

Naponta 7 milliót kérhetne Budapest a forgalomból kivont metrókért

Pénzt is kereshetne a felújított orosz metrószerelvények hibáin Budapest – írja a hvg.hu. A 2015 nyarán aláírt szállítói szerződés szerint


"ha a szerelvényt a jótállási körbe tartozó hiba miatt két napnál több időre ki kell vonni az üzemeltetésből, akkor járműállási kárátalány illeti meg a főváros közlekedési cégét”.

Eszerint ha a meghibásodás utáni harmadik napon sem tudják forgalomba helyezni a szerelvényeket, az oroszok fizethetnek, nem is akármennyit: naponta szerelvényenként 23 ezer euró, azaz körülbelül 7,1 millió forint jár a megrendelőnek a kieséséért.

A szoftverek nevesítetten a jótállási körbe tartoznak, tehát Budapest kérhetné a kártérítést.

fotó: mtiFotó: MTI

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója korábban úgy nyilatkozott, hogy a BKV egyelőre nem él a hibás teljesítésre vonatkozó garanciális jogaival, a cég bízik benne, hogy a járművek egy-két héten belül ismét forgalomba állíthatók. Igazán nagyvonalú az anyagi gondokkal küzdő főváros részéről: tíznapos időtartamra, hat kocsi után több mint 420 millió forintot számlázhatnának.

A 3-as metró hibáinak egy része, igenis életveszélyes volt - Horváth Csaba, erről az ATV, Egyenes Beszéd című műsorában beszélt. Mészáros Antóniának példaként mondta el a szocialista fővárosi politikus, az ajtók meghibásodását. Hisz például a vésznyitó sem működött, így egy pánik helyzetben tragédia is történhetett volna. Horváth Csaba szerint ez önmagában is személyi konzekvenciákkal kellene, hogy járjon.

Horváth: Emberkísérlet a metrón

Emberkísérlet történt, Horváth szerint, Tarlós István főpolgármester személyes utasítására. Horváth azt mondta, minimum 4 hétig emberforgalom nélkül kellett volna tesztelni a szerelvényeket.

“Volt egy ezerkettes ladánk, amihez Mercedes áron rendeltünk felújítást.


"Nyilván felmerül a kérdés, hogy a kormánypárti politikusok ingyen voltak-e "ilyen hülyék?" - mondta Horváth. 

Horváth Csaba bízik benne, hogy egyszer kiderül, hogy kinek mi üthette ezért a markát, de szerinte ez csak 2018 után és Polt Péter, legfőbb ügyész távozása után következhet be.

1-2 hét múlva újra életveszély állhat elő, ha forgalomba állítják ismét a metrókocsikat. Horváth Csaba ezért azt követeli, hogy legalább 4 hetes teszt előzze meg a valós forgalomba helyezést, és addig csak Tarlós és a személyes környezete utazzon a 3-as metrón. 

Biztonság-kritkus meghibásodások

A budapestihez hasonló korú, 30-37 éves szerelvények más országokban kiválóan működnek, de azok nem szovjet metrókocsik - mondta az ATV startban Bíró Endre, a Metróért egyesület vezetője.

Bíró kijelentette, nem ért egyet a BKK elnökének nyilatkozatával, miszerint csak kisebb, egy-két óra alatt rendbe hozható hibákról van szó az újonnan idehozott felújított orosz szerelvényekkel kapcsolatban, hiszen két biztonság-kritikus meghibásodás is történt a közelmúltban.

 

Bíró szerint a legrosszabb állapotban a belvárosi szakasz van, a Nagyvárad tér és a Lehel tér között, és sajnos úgy tűnik, pont nem ezen a szakaszon kezdődik a felújítás. Bíró mindenesetre tiszteletre méltónak tartja a metróvezetők munkáját, akik naponta félmillió utas biztonságáért felelősek, és fel kell készülniük a legkülönbözőbb problémás helyzetek leküzdésére.

atv.hu

Ajánlom

További belföldi híreink