Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2016-09-15 07:57:00

Elnyelte a tízezrest az automata, a BKK sajnálja, de nem fizeti vissza

A Budapesti Közlekedési Központ szabályozta az automaták visszaadását, de erről nincs tájékoztatás a gépeken. Elnézést kértek az okozott kellemetlenségért, de nem fizetik vissza a kárt. Frissítve: a BKK kora este közölte, nem húszezer forintos bankjeggyel fizetett az utas.

Olvasónk augusztus 14-én délután vásárol bérletet a Lehel téri BKK automatából. Gyanútlanul 20 ezressel fizetette ki a 9.500 forintos bérletet, de legnagyobb meglepetésére csak 500 forintot adott vissza a gép. Az esetet azonnal jelezte az ügyfélszolgálaton, ahol fel is vették az adatait, aztán megszakadt a vonal és nem tudták befejezni a beszélgetést.

Olvasónk azonban nem hagyta annyiban a dolgot, másnap írt a BKK-nak. Jóhiszeműen még a bankszámlaszámát is odaírta a levele végére, arra számítva, hogy átutalják neki az elnyelt pénzt.

forrás: ittlakunk.huForrás: ittlakunk.hu

„Nekem nagyon sok a 10 ezer forint mínusz, albérletben lakom, és az albérletepénzem egy része veszett így el” – mondta a hölgy.

A társaság válaszára 28 napot kellett várnia. Ebben arról tájékoztatták, hogy a BKK rendszere szerint olvasónk 10 ezressel fizetett, amiből meg is kapta az 500 forint visszajáróját, ezért nincs lehetőségük a további 10 ezer forint visszatérítésére. Hozzátették, hogy az automaták az összes érvényben lévő fizetőeszközt elfogadják, de az „ügyfelek védelmében” szabályozták a visszaadást.

Nagyon sajnálják, ennyi

Eszerint 20 ezer forintos címlettel csak akkor lehet fizetni, ha a megvásárolni kívánt díjtermék(ek) értéke 15.005 forint vagy magasabb összegű. Olvasónk azonban sérelmezi, hogy erről egy árva mondat sem volt kiírva az említett automatán. A BKK ezt a problémakört egészen egyszerűen oldotta meg:

„Már dolgozunk azon, hogy ez az információ minden automatán feltüntetésre kerüljön”.

Az egész válaszlevélben az a legérdekesebb, hogy a cég egy szóval sem vonta kétségbe, hogy megkárosították az olvasónkat. Sőt, elnézést kértek az okozott kellemetlenségért, majd hozzátették: bíznak abban, hogy a jövőben kedvezőbb tapasztalatokat fog szerezni a szolgáltatásaik igénybevétele során.

forrás: ittlakunk.huForrás: ittlakunk.hu

Olvasónk ezt követően a Budapesti Békéltető Testülethez fordult, ahol arról tájékoztatták, hogy nagyon sokan panaszkodnak náluk hasonló okok miatt a BKK jegy- és bérletautomatáira. Szerinte, ha a BKK tényleg becsületesen kivizsgálta volna az ügyét, ez alatt a csaknem 30 nap alatt kideríthették volna, hogy 10 ezer forintos túlfizetés van a Lehel téri automatájukban.

Frissítve 17.42.: A BKK szerint az utas nem húszezressel fizetett  

Cikkünk megjelenése után 9 órával reagált a BKK az utas állításaira: "Nem húszezres, hanem tízezres bankjeggyel fizetett a jegy- és bérletautomatánál az az utas, akinek levelét közölte a sajtó, azt állítva: tízezer forinttal megkárosította őt a BKK. Az utas állítását az automaták informatikai felügyeleti rendszerének jelentése is cáfolja; emellett az augusztus 14-i napon a Lehel téri automatáknál nemcsak ő, senki nem fizetett húszezer forintos bankjeggyel. Az automaták vásárlásbarát visszaadási szabályai szerint ha valaki 9500 forintos bérletet vásárol, nem is tud húszezer forintos bankjeggyel fizetni" - írja a BKK szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.

A BKK azt is közli, hogy teljes automatahálózatán havonta közel 1,3 millió tranzakció történik; az új hálózat 2014. márciusi elindulása óta nem fordult még elő, hogy a bankjegyfelismerő rendszer tévesztett, meghibásodott volna. "A fent leírtak alapján most sem ez történt. A kérdéses automatában a nap végén nem volt többlet pénz, és az automaták gyártója is megerősítette az automata helyes működését. Erről a szakvéleményük is a BKK rendelkezésére áll."

Ajánlom

További belföldi híreink