Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2016-07-13 16:00:00

"Taxis hiénák, sértődött kisfiú" Így reagáltak a pártok az Uber távozására

Az Uber hivatalosan is bejelentette, hogy július 24-én felfüggeszti a szolgálatatását Budapesten, miután életbe lép a működését ellehetetlenítő jogszabály. Az ellenzéki pártok közleményt adtak ki a döntéssel kapcsolatban.

"Taxis hiénák, sértődött kisfiú" Így reagáltak a pártok az Uber távozására

DK: A műtét sikerült, a beteg meghalt

"Az Orbán-kormány képtelen volt egy olyan szabályozás kialakítására, amely egyenlő feltételeket szabott volna a taxicégeknek és az Ubernek. A július 24-én életbe lépő törvénymódosítás az Uber büntetésére lett kitalálva, a cég ezért inkább kivonul Magyarországról.

Az Orbán-kormány képességbeli hiányosságai miatt 1200 ember veszíti el a munkáját és 160 ezer ember kényszerül lemondani kedvenc szolgáltatásáról. A cég az utóbbi időben mindent megtett, hogy megfeleljen akár egy kifejezetten szigorú szabályozásnak is - a sofőrök adószámot igényeltek, biztosítást kötöttek - de hiába. Ha az internetadó pártja nem tud 21. századi választ adni egy 21. századi kérdésre, akkor inkább sértődött kisfiúként büntet és betilt. Márpedig aki a fél a jövőtől, az rövid úton múlt időben találhatja magát.


A Demokratikus Koalíció szerint szégyen, hogy a kormány alkalmatlansága az Uber kivonulásához és 1200 munkahely megszűnéséhez vezetett. A DK az Orbán-kormány bukása után olyan szabályozást fog kialakítani, amely lehetővé teszi az Uber jogszerű működését és biztosítja a versenyt a személyszállításban. Mi képesek leszünk rá, ellentétben az Orbán-kormánnyal."

Együtt: Az Uber kivonul, Magyarország pedig itt marad egy rossz kormánnyal

"Életszerű szabályok helyett buta betiltás a fogyasztók kárára
    
Az Együtt szerint a Fidesz az 
Uber esetében is egy lobbicsoport oldalára állt a fogyasztókkal szemben. Miközben a kivonulás az Uber világszintű pozícióit nem rengeti meg, 10 millió magyar itt marad egy rossz, innovációt nem szerető, hazai és külföldi vállalkozókat elüldöző kormánnyal.
    
A Fidesz-kormány és egyes taxiscégek lobbija győzelmet ért el, aminek a vesztesei a fogyasztók. Az 
Uber csak rámutatott arra az értelmetlen túlszabályozásra a budapesti taxis személyszállítás piacán, amely éppen olyan, mintha minden szállodai szobát csak azonos áron lehetne kiadni, és az állam elő akarná írni, hogy mindenütt kell lennie hajszárítónak, de semmi másnak. Ahelyett, hogy ésszerűen az élethez és a mai korhoz igazították volna a szabályokat, a betiltás könnyű, de buta és szemellenzős útját választották. A mai rezsim nem érti, vagy nem akarja érteni a piacgazdaság működését, helyette mindig valamilyen lobbicsoport vagy részérdek oldalára áll: ha Tiborcz Istvánnak vagy Orbán Viktor bármelyik vagyonkezelőjének csak egy apró érdekeltsége is lett volna az Uberben, nyilvánvalóan hagyták volna továbbélni, sőt, még uniós pályázatokkal is támogatták volna a továbbfejlesztését.
    
Mindenkitől elvárható, hogy tisztességesen, azonos feltételek mellett fizessen adót. Ebben a kormánynak van feladata. Kellenek kötelezően előírt műszaki és biztonságtechnikai feltételek a közlekedés minden résztvevőjére. Itt is van a kormánynak feladata. De ezen túl a fogyasztók igényei és anyagi lehetőségei döntsék el, hogy mire van szükségük, és mire nincs. Ők el tudják dönteni a szabályozó helyett, hogy hajlandóak-e többet fizetni azért, hogy a jármű sárga, hogy van benne kényelmesebb ülés vagy, hogy nagyméretű az adott autó. Ha pedig a technológiai fejlődés szükségtelenné teszi a diszpécserek munkáját, akkor csak egy számítógépet nem használó miniszterelnöknek és főpolgármesternek jutna eszébe alkalmazásukat kötelezettségként terhelni a szolgáltatókra.

    
Az 66 országban jelenlévő 
Uber világszintű pozícióját nem rengeti meg, hogy július 24-én beszünteti a tevékenységét Magyarországon. Mi magyarok viszont 10 milliónyian itt maradunk egy kormánnyal, amelyik nem érti és nem szereti az innovációt, amelyik csak az olcsó munkaerőt kereső külföldi vállaltokkal ért hangot. Itt maradunk egy kormánnyal, amely elüldözi a hazai és külföldi vállalkozó szelleműeket, intézményi és magánbefektetőket. Itt maradunk az Európai Unió egyik legrosszabb gazdasági növekedést mutató országában, amelyik Unió ellen amellett uszít a Fidesz-kormány, hogy a csekély növekedés is csak az onnan kapott támogatásoknak köszönhető."

Liberálisok: Magyarország veszít az UBER távozásával 


"A Liberálisok csalódottan fogadják az Uber döntését, mely szerint felfüggesztik tevékenységüket Magyarországon. Ugyanakkor megértjük a cég vezetését, hiszen nem volt semmiféle valós kormányzati szándék a megegyezésre.

Mi, Liberálisok a személyszállítás felszabadítását tartjuk követendő útnak. Meggyőződésünk szerint az utazóközönség érdeke az lett volna, hogy a kompromisszum megszülessen a hatóságok és a vállalat között. Az Uber kivonulásával a budapestiek, az ide látogató turisták és az uberes munkavállalók egyaránt vesztettek. 1200 sofőrnek jelentett megélhetést az Uber, miközben több mint 160 ezer utas vette igénybe idáig a szolgáltatást. De, ha már így alakult, elvárjuk, hogy a kormány és Budapest vezetése legalább ekkora határozottsággal kezdjen hozzá az úgynevezett taxis hiénák eltüntetéséhez a városból. 


A Liberálisok szerint elengedhetetlen lenne az egységes tarifarendszer felszámolása, a meglévő szisztéma ugyanis nem zárja ki a csalás lehetőségét, viszont a szolgáltatók közti verseny gátját jelenti. 

Magyarországnak és Budapestnek a lakosság érdekét szolgáló technikai újításokat nem tiltania, hanem támogatnia kellene. Nem lehet megálljt parancsolni a fejlődésnek. A Liberálisok a Tarlós után szabadon című programjukban már megfogalmazták, hogy a Fideszt váltó új, haladó szellemiségű városvezetés törekedni fog arra, hogy az Uber ismételten, ezúttal már szabályozott, átlátható körülmények között újra otthonra találjon Budapesten."

MSZP:  Újabb 160 ezer fiatallal tolt ki a kormány


"Alig több mint tíz nap múlva kivonul Magyarországról Európa legnagyobb közösségi alapon szerveződő személyszállítási szolgáltatója, amely a 21. századi technika segítségével közvetlenül, egyszerűen és gyorsan kapcsolta össze a keresletet a kínálattal. 

Az Uber kivonulásáért egyértelműen az Orbán-kormány a felelős. Az MSZP kezdettől fogva azt képviselte, hogy a kormány üljön tárgyalóasztalhoz a piac szereplőivel, és dolgozzon ki velük közösen egy olyan megoldást, amely az utasok mellett a taxisok és az Uber-sofőrök számára is elfogadható.

Az Orbán-kormány nem volt hajlandó egy asztalhoz ültetni a piaci szereplőket és megoldást találni a közösségi személyszállítás megjelenésével kialakult helyzetre. Orbán Viktor és kormánya ezzel ismét világossá tette, hogy alkalmatlan a 21. századi Magyarország vezetésére. 

A kormány büntető politikája miatt ma az Uber vonul ki, holnap más innovációra építő szolgáltatók hagyhatják el hazánkat, a fővárosba érkező több tízezer fiatalról nem is beszélve.

Az Uber magyarországi története megerősíti azt is, hogy ez a kormány már csakis a közpénzek ellopásában hajlandó az innovatív megoldások támogatására."

LMP: A fogyasztók a legnagyobb vesztesei

"Az LMP álláspontja szerint a kormánynak olyan szabályozást kellett volna alkotnia az Uber megjelenése után, amely a leginkább szolgálja a fogyasztók érdekeit, azaz úgy kötelezi adózásra a céget, hogy közben megteremti annak a lehetőségét, hogy a fogyasztók biztonságos és olcsó szolgáltatáshoz jussanak. Az Uber kivonulása azt jelenti, hogy a kormány kudarcot vallott, és immáron sokadszorra bizonyította, hogy a jogalkotás során nem a választók, hanem egyes lobbicsoportok érdekeit képviseli. 

A párt szerint az alapproblémát az a fővárosi taxisrendelet jelenti, mely hatósági árassá tette a taxiszolgáltatást Budapesten: ezt a rendelkezést el kellene törölni, mert ez ma egy átlagember szemével elérhetetlenné tette a taxizást.

A kormány tévúton jár, amikor egyszerű tiltással próbál reagálni az új technológiákra: a párt szerint sokkal inkább meg kellene próbálni kiaknázni az ebben rejlő lehetőségeket, mert az új, közösségi alapú rendszerek hatékonyabbá tehetnék a budapesti közlekedést is. "

atv.hu

További belföldi híreink