Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2015-03-11 16:58:00

Eltűnt az állami média gyalázkodó blogjának előélete

Az utóbbi hónapokban az MTVA hivatalos szócsövévé lépett elő az ismeretlenek által szerkesztett Skoff Elza, mely régebben gyalázkodó hangnemben kritizálta például az ATV műsorvezetőit is. Ezeket a posztokat azonban már hiába keressük.

Százezrekért blogolnak az állami média felületén kormányközeli emberek - idéztük az Index cikkét, mely szerint új online médiabirodalmat épít a kormány a hirado.hu domén alatt, és amihez tematikus blogok is tartoznak. Az MTVA közölte, hogy ezeknek a blogoknak bloggazdáik vannak, akik a felületet kezelik és felelősek annak tartalmáért. Ezért pedig pénzt kapnak, nem is keveset (0-tól 380 ezer forintig terjedő összegekről szólnak a szerződések - http://mtva.hu/hu/sajtoszoba-main/sajtokozlemenyek/vallalati-sajtokozlemenyek/10660-szerzodesek-blog-irokkal).

Blogolni többek között Lánczi Tamás (Századvég), Prőhle Gergely (az Emmi helyettes államtitkára), Szita Károly (Kaposvár fideszes polgármestere), Cser-Palkovics András (Székesfehérvár fideszes polgármestere) és Győri Enikő is, aki 2014-ig volt az Orbán-kormány államtitkára.

Az Átlátszó.hu nyújtotta be a közérdekű adatigénylést, hogy kiderüljön, mennyit keresnek a bloggerek. Némi meglepetésre a hivatalos válasz az impresszum nélküli Skoff Elza nevű blogon érkezett (http://skoffelza.hu/blog/meg_vagyunk_mi_adatigenyelve), ahol leírták például, hogy a közmédiás bloggerek „15-40 ezer Ft között kapnak írásonként”.

Nem úszta meg ennyivel az Átlátszó, a „Meg vagyunk mi „adatigényelve” című posztban nevesítés nélkül osztják ki a lap újságíróját, mint aki „annyira nincs képben, hogy olyat kérdez, ami a részünkről nem is értelmezhető (vajon hogy fog így interpretálni?)”, illetve „szépen megfogalmazott, hivatalos gúny(á)ba öltöztetett közérdekű adatigénylést” nyújt be, amelynek „esszenciája tulajdonképpen egyetlen kérdésben summázható: mennyi?”.

Korábban az atv.hu is megemlékezett a Skoff Elzáról, ugyanis gyalázkodó stílusban írtak a csatorna műsorvezetőiről. Az új, hirado.hu-s köntösbe bújt blog honlapján azonban már nyoma sincs a régebbi posztoknak. A legelső bejegyzés egy november 18-ai.

Mi tavaly októberben számoltunk be arról, hogy az MTVA Facebook-oldala rendszeresen megosztja a Skoff Elza kirohanásait.

A Hír24 össze is gyűjtött néhányat, melyekben beszólnak az állami tévé műsorpolitikáját kritizáló Bokros Lajosnak, Mészáros Antóniáról pedig - aki egy interjújában beszélt a MTVA-ban uralkodó viszonyokról - azt írták: „Messziről jött ember azt mond, amit akar", munkásságáról pedig azt: „Lássunk már tisztán! Ez nem újságírás!" 

„Ez nem fog menni! Ez már nagyon kellemetlen! Sőt, inkább hiteltelen! A balliberális újságíró, aki azt hirdeti magáról, hogy független és objektív! Unalmas!"- írta a szerző az ATV műsorvezetőjéről.

A hvg.hu rövidítés jelentését egyébként ezzel a szellemesnek hitt (?) betűrejtvénnyel fejtették meg: „Hát Végre Gatyára! Hajrá! Utánam!"

A blog egy másik posztjában pedig az alábbi mondat volt olvasható: "Bánó András lassan, megfontoltan szembefordult a széllel, lehúzta sliccét, beletúrt a gatyájába, elővette a nagy szabadelvűségét és hugyozni kezdett."

A Hír24 gyűjteménye a mai napig elérhető, nem úgy a Skoff Elza posztjai, melyekre már a Google sem emlékszik.

Úgy tűnik, a hivatalos MTVA-s bloggá avanzsáló Elza előző életét eltüntették, nyilván így léphetett elő szócsővé az évi közel 80 milliárdnyi közpénzből gazdálkodó állami médiánál.

atv.hu

További belföldi híreink