Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2014-08-28 11:34:00

Tarlós: elkezdtem átértékelni Horváth Csabát

Tóta W. szavait elismerésnek tartja Tarlós István, Horváth Csabát pedig elkezdte átértékelni. A dugók őt is zavarják, a 3-as metró felújítására pedig ismét ígéretet tett.

„Hátra soha nem dőlök, ezt még soha életemben nem tettem, már nem is emlékszem, milyen az”- reagált az ATV Start csütörtöki adásában arra a felvetésre Tarlós István, hogy az általában vitriolos stílusú Tóta W. Árpád olyan publicisztikát írt róla, ami dicséretnek is betudható. A főpolgármester elmondta, Tóta W. írásait régebb óta ismeri, tudott dolog, hogy a beállítottságuk eléggé más, ezért őszintén elismerésnek és nem rossz kontrollnak tartja, amit róla írt.

Átértékel

Az MSZP korábbi főpolgármester-jelöltjét, Horváth Csabát csak egy fél mondat erejéig említette Tarlós, de abból sok minden következik. „Az utóbbi egy-két hétben elkezdtem átértékelni Horváth Csabát, de ezt nem részletezném”- mondta a főpolgármester, aki ezzel nyilvánvalóan a Horváth óta felbukkant ellenzéki jelölteket minősítette.

Viszont Demszky Gáborra utalva beszélt arról, hogy tagadhatatlan különbségek vannak elődje és közte, szerinte Demszky kevésbé koncentrált „a gyakorlati, praktikus kérdésekre és kevésbé szerette a pozitív értelemben vett rendszerelvű gondolkodást”.

Magyaráz 

A fővárosban tapasztalható rendszeres forgalmi dugókról Tarlós azt mondta, hogy egy város közlekedési rendszere nem 3 év alatt alakul ki. Kifejtette, hogy meg kellett volna valósulnia olyan beruházásoknak, mint például a budai fonódó villamos, hogy „két ágon is el lehessen jutni átszállás nélkül Budafokra”. Hozzátette: ilyen beruházásokat korábban is meg kellett volna kezdeni. Nyilvánvaló, hogy, „ahol építkeznek - mi pedig ezt tesszük -, ott forgalmi dugók keletkeznek. A legegyszerűbb, ha nem csinálnak semmit. Akkor ilyeneket nem lehet mondani”.

Bírál

Tarlós a műsorban név nélkül kritizálta ugyanakkor egyes kivitelezők munkáját, akik nem jól hangolják össze a felújításokat. „Nekem is bosszúságot okoznak. Vannak kivitelezők, akik nem tudom, hová jártak iskolába, mert az organizáció az egy tantárgy, amit oktatnak az Építéskivitelezési Tanszéken”- magyarázta a főpolgármester, aki szerint főleg az uniós pénzek miatt történik meg az, hogy több helyen is egyszerre végzik az út- és villamosvonalak felújítását.

Ugyanis „vannak uniós forrásokból finanszírozott beruházások, ahol el kell számolni időre, különben elszállnak a pénzek. A párhuzamos indítások oka, hogy van egy nem alaptalan félelem az uniós pénzek elveszítésétől. Ez nem segíti elő az organizáció színvonalának az emelését”- magyarázta.

Felidéz

A 3-as metró felújításáról szólva azt mondta, az egy összetett történet. Felidézte, hogy a 2-es metró felújításának előkészítése 1997-től 2004-ig tartott, a kivitelezés pedig 2004-től 2010-ig „és akkor még nem voltak sem kocsi, sem biztonsági berendezés csere. Hozzátette: a 3-as metró felújítását ők két és fél év alatt előkészítették. Arról is beszélt, hogy a 60 milliárdos adósság, amit a kocsifelújításokra képeznek, a harmada annak a hitelállománynak, ami őt várta, amikor négy éve átvette a főpolgármesteri széket. „Igyekszünk és meg is oldjuk ezt a 3-as metrót, el is kezdtük, ennek a jelei látszódnak”- tette hozzá. Azt is elmondta, hogy a körülbelül 250 metrókocsiból mintegy tucatnyit kell pótolni, de azt is meg fogják oldani.

Figyelmeztet

Arra a kérdésre, honnan fogja tudni, ha esetleg életveszélyessé válna a 3-as metró, elmondta, 2 és fél éve kiadott egy utasítást a BKV szakmai illetékeseinek ez ügyben, így ők „nemcsak a becsületükkel, hanem a szabadságukkal is játszanak, ha üzemképtelen, vagy balesetveszélyes járművet kiengednek a forgalomba”.

Szóljon hozzá:

atv.hu

További belföldi híreink