Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2014-07-24 07:21:00

Tarlós leállítaná a 3-as metrót

A főpolgármester kormánygaranciát vár a 3-as metró felújítására. "Ezt az ügyet nem tudom semmilyen politikai érdekeknek alávetni" - nyilatkozta a Népszabadságnak.

A lap csütörtöki számában Tarlós István úgy fogalmazott: "azt senki nem mondhatja, hogy vegyünk elő 160 milliárd forintot a semmiből. Kormányzati engedély kellene egy körülbelül 60 milliárdos hitelfelvételhez. De ha nem lesz uniós forrás, akkor meg tudjuk oldani egy kormányzati hitelfelvétel segítségével a felújítást, ehhez további 100 milliárdra lenne szükség, mert a fővárosnak nincs rá kerete". Kiemelte: a főváros vagy kap valamilyen segítséget, vagy nem tudja lebonyolítani a felújítást.
   
Tarlós István hozzátette, nem tudja, hogy a 3-as metró ügyében ki milyen szándékkal politizál vagy nem politizál, de ha erre (a felújításra) nem lesz megoldás, kénytelen lesz ennek érdekében igen markánsan kiállni. "a 3-as metró ügyét nem tudom semmilyen politikai érdekeknek alávetni" - fogalmazott. Hozzátette: "aki ismeri a problémát, és ennek ellenére akadályozza a 3-as metró felújítását - ha van ilyen - arra nem tudok mást mondani, csak azt, hogy súlyosan felelőtlen". Tarlós István elmondta, a fővároson a 3-as metró ügyében már semmi sem múlik, ha a kormány fölemeli a sorompót, már holnap el tudják kezdeni.
   
A politikus megismételte: ha ellehetetlenülne a felújítás feltételrendszere - amire ő nem számít - akkor bárki, bárhogy értelmezi, gondolkodás és félelem nélkül leállítaná a metrót - olvasható a Népszabadságban.

„Mi a fészkes fenéért nem tűnt fel nekik a 3-as metróval ez a probléma?”

Tarlós István az Egyenes Beszéd július 8-i adásában elmondta: még nem életveszélyes a 3-as metró, de az tény, hogy néhány éven belül életveszélyes állapotba kerülhet. „Engem elkápráztatna, ha valaki elmondaná, hogy 20 évig miért nem tettek szalmaszálat sem a 3-as metró felújításáért, de egy választási kampányban különösen hiába várunk erre választ”- fogalmazott a főpolgármester, majd elmondta, hogy a szerelvényeket mindenképpen fel kell újítani, de abból például, hogy rozsdásak a sínek, nem következik semmi. Egyébként 16 kilométernyi sínszálat már kicseréltek, 16-ot kicserélnek még júliusban és a maradék 10-et is kicserélik a következő hónapokban - jelentette ki.

A főpolgármester hozzátette: „miért nem kérdezik meg egyszer azoktól, akik 20 évig vezették ezt a várost, hogy mi a fészkes fenéért nem tűnt fel nekik a 3-as metróval ez a probléma? Az alagút, az infrastruktúra, a 76-ban épített metró, meg ezek a szerelvények. Ugye azt senki nem akarja mondani, hogy 3 év alatt kerültek ilyen állapotba?”- tette fel a költői kérdést Tarlós.

Füstölt

Múlt hét kedden füstölés miatt nem közlekedtek a 3-as metró szerelvényei a Deák Ferenc tér és az Árpád híd között, a katasztrófavédelem tájékoztatása szerint a Nyugati tér és a Lehel tér között körülbelül két tenyérnyi helyen égő olajat, olajsarat találtak. Személyi sérülés nem történt, az alagútban utasokat szállító szerelvény nem maradt.

Az esetet követően Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke az Egyenes Beszédben elmondta, a 3-as metró vonalán elég gyakori jelenség a füstölés, de ritkán tapasztalnak nyílt lángot az ott dolgozók.


30 év

Szabó Szabolcs, az Együtt képviselője kérésére július elején lehetőséget kapott a sajtó, hogy betekinthessen a 3-as metró üzemi területére.

Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke az atv.hu riporterének elmondta, a gyártó cég 30 évig tud felelősséget vállalni azért, hogy ezek a metrókocsik megfelelő karbantartás mellett biztonsággal közlekedjenek, ezzel szemben a 3-as metró járműparkjának a nagy része 35-36 éves.

A szakemberek szerint a 3-as metró szellőzőrendszere 40 évvel ezelőtti technikai színvonalon van, egy nagyobb tűz esetén a metróalagútban rekedhetnek az emberek.


Június végén hagyta jóvá a 3-as metró rekonstrukciójának előkészítő tervezéséhez kapcsolódó fejlesztési megállapodást a Fővárosi Közgyűlés. A Metróért Egyesület szerint a tényleges munkálatok csak 2016 után kezdődhetnek.

atv.hu / MTI

További belföldi híreink