Belföld

2013-03-28 11:43:59

Nemrég Hitlert éltették, most a köztévének gyártanak műsort?

A Dextramedia külső gyártóként dolgozik a Duna TV-nek. Ez feltételezhetően ugyanaz a cég, amely nemrégiben még az N1 TV híradóját készítette, ahol Hitler születésnapjáról is megemlékeztek. Az atv.hu megkeresésére a cég vezetője nem kívánt nyilatkozni, a közszolgálati televíziónál nem látnak problémát.

Nemrég Hitlert éltették, most a köztévének gyártanak műsort?

                A fenti videórészlet  az N1 TV Híradójából származik 

A Hírszerző két évvel ezelőtt számolt be róla, hogy a Dextramedia készítette a kizárólag internetes felületen jelentkező N1TV-t is, ami – többek között – azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy Adolf Hitler születésnapján olyan híradót közölt, melyben pozitív szereplőként tüntették fel a náci tömeggyilkost. „1933-ban pártja elsöprő győzelmet aratott a demokratikus választásokon. Rövid idő alatt talpra állította a tönkretett, nyomorba döntött Németországot, ahol példátlan gazdasági, társadalmi, erkölcsi, kulturális fellendülés vette kezdetét. A II. világháború következményeként az angolszász és bolsevik szövetségesek győzelme a német nép és vezérük bukását okozta. A történelem talán legismertebb politikusának emléke azóta is a győztes nagyhatalmak politikai boszorkányüldözésének első számú célpontja”- hangzott el két évvel ezelőtt az N1 híradójában.

A Dextramedia hivatalos honlapjának domain-tulajdonosa ugyanaz, akié az n1tv.hu. További érdekesség, hogy a dextramedia.hu-val azonos IP-címmel rendelkezik a hvim.hu (a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom honlapja), és a zagyvagyula.hu (a Jobbik országgyűlési képviselőjének a honlapja) is. A Dextramedia tulajdonosai közé tartozik Moys Zoltán.

Megkeresésünkre Moys előbb azt mondta, nem jól hallja a kérdést, majd miután megismételtük, hogy erősítse meg, vagy cáfolja, hogy a Dextramedia gyártotta az N1 TV műsorát, kijelentette: Ugye nem képzeljük, hogy szóba áll az ATV-vel.

Moys tehát nem erősítette meg, de nem is cáfolta, hogy 2011-ig cégük állt az N1 TV mögött. Hasonlóképp jártunk a cég központjában is, ahol a telefont felvevő gyártásvezető azt mondta, nem tud róla, hogy mit gyártott a cég korábban, mivel csak egy éve dolgozik a Dextramediánál.

A cég korábbi munkásságáról megjelent – és azóta sem cáfolt – információk fényében különösen érdekes, miként gyárthat most műsorokat a Dextramedia az adófizetők pénzén fenntartott  közszolgálati televízió számára. A cég honlapján ugyanis megtalálható, hogy televíziós munkáik során a Duna Televíziónak is dolgoznak, többek között a Hazajáró című műsort készítik. „Munkatársai voltunk többek között a Magyar Televíziónak, a DunaTV-nek és a HírTv-nek is, melyeknek ma már rendszeres külső beszállítói vagyunk”- írták magukról.

Megkerestük a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alapot (MTVA), és azt kérdeztük, nem tartják-e aggályosnak, ha a közmédia műsorokat rendel egy olyan cégtől, melyről korábban azt állították, hogy neonáci műsort is gyártott. Azt is megkérdeztük, ismerik-e a cég múltját.  

Az MTVA erre azt közölte, hogy a Dextramedia Kft. „semmiféle kétes tartalmat nem gyárt”. Hozzátették: azok szerint a szempontok szerint, melyek alapján az MTVA befogad egy-egy műsort.

A Hitlerről is megemlékező N1 TV egyébként a Jobbik holdudvarához tartozott és tartozik jelenleg is. A műsor indulásáról az AFP francia hírügynökség is beszámolt kiemelve, hogy azt Vona Gábor Jobbik-elnök harangozta be.

atv.hu