Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2012-01-30 14:17:42

Az ATV beperelheti a Magyar Narancsot és a Népszabadságot

Az ATV egyetlen forintot sem kapott a 182 millióból. A tévétársaság nyilatkozatban cáfolja a jó hírneve megsértésére alkalmas cikkekben megjelent valótlan állításokat.

Január 27-én „Százmilliós megrendelés az ATV-s Mészáros Tamásnak” címmel közölt írást a Magyarnarancs.hu. A cikk állítása szerint A Pécs – Európai Kulturális Főváros (EKF) népszerűsítése kapcsán televíziós megjelenésekre költött  182 millió forint „közel egyharmadát” az ATV „vitte el”.

Ezen túlmenően a lap azt írta, hogy az állam közel százmillió forint értékben két szerződést kötött a televízió „népszerű riportere és politikai publicistája”, Mészáros Tamás résztulajdonában álló céggel, a Közszereplők Európai Akadémiája Kft-vel.

A Népszabadság online kiadása, a Nol.hu hétfő reggel „Százmilliós megbízás: amikor az ATV veri a Hír TV-t” címmel közölt összefoglalót a Magyarnarancs.hu pénteki cikkéből.  

Az ATV az alábbi nyilatkozatot tette közzé a fentiekkel kapcsolatban: Valótlan a Magyarnarancs.hu azon állítása, miszerint az EKF-fel kapcsolatos televíziós megjelenésekre költött 182 millió forint „közel egyharmadát” az ATV „vitte el”. A valóság ezzel szemben az, hogy az ATV egyetlen forintot sem kapott.

A cikk másik állítása szerint az EKF népszerűsítése kapcsán Mészáros Tamás „Ahogy tetszik” címmel 60 részes kulturális sorozatot készített, melyet az ATV sugárzott „péntekenként”.

A valóság ezzel szemben az, hogy az ismétlésekkel együtt az ATV 116 alkalommal sugározta Mészáros Tamás kulturális műsorát. Az adás nem péntekenként, hanem csütörtökön és vasárnap délutánonként került képernyőre. A televízió a kultúra iránti elkötelezettségéből fakadóan a műsor sugárzásáért nem kért pénzt, hanem ingyen sugározta azt, gyártásában pedig nem vett részt, annak részleteiről tudomása sem volt.  

A magyarnarancs.hu egyébként közli az Ahogy tetszik című műsorral kapcsolatos számlák egyikét, melyből világosan látszik, hogy az ATV-nek semmi köze a szerződéshez: a számlakibocsátó az ATV-től teljesen független Berg Média Kft, a címzett pedig a Hungarofest Rendezvényszervező Nonprofit Kft.  

Az ATV sérelmezi, hogy a cikkek megjelenése előtt sem a Magyarnarancs.hu, sem a Nol.hu nem adott lehetőséget a televízió álláspontjának kifejtésére. Noha Mészáros Tamás reakciója vasárnap délután megjelent a Pécsi Újság.hu-n, a Nol.hu hétfő reggeli cikke ezt nem vette figyelembe. Így többek között Mészáros Tamásnak azon állításait sem, miszerint „a Narancs fogalmazásmódja például arra enged következtetni, hogy a műsor örvén az ATV is pénzhez jutott. Csakhogy a csatorna a produkció gyártásában nem vett részt, sugárzásáért pedig nem kért egyetlen fillért sem”.

A cikkek sugalmazásával szemben Mészáros Tamás nem „a televízió riportere”, és egyébként nem az ATV-vel áll munkaviszonyban.  

A televízió a durva és méltatlan támadás miatt helyreigazítást kér az említett weblapoktól, és jóhírnevének megsértése miatt is elégtételt kíván venni.  

További fotók, videók, kommentek - csatlakozzon az atv.hu közösségéhez a Facebookon és a Twitteren is.

atv.hu

További belföldi híreink