Kövessen minket a Facebookon

Itthon

2010-12-06 10:34:59

Adócsalók szerkesztik a kuruc.infót

Több milliós fizetést tesznek zsebre, a szerzők szinte semmit nem kapnak, adót sehol nem fizetnek.

Adócsalók szerkesztik a kuruc.infót

Az ország legbefolyásosabb „nemzeti radikális” hírportálja előszeretettel állítja magáról, hogy „forradalmat csinál”, a jelek szerint azonban a honlap üzemeltetői évi sok milliós adómentes bevételben is érdekeltek. Az Athena Intézet feltérképezte a kuruc.info finanszírozását- áll egy, a Hírszerzőn elsőként publikált elemzésben.

A kuruc.info jelenleg Magyarország legaktívabb gyűlöletcsoportja, melynek fő tevékenysége magának a „hírportálnak” nevezett internetes propagandakiadvány megjelentetése. A honlap folyamatosan közöl egyes magyar közösségeket (cigányok, zsidók, homoszexuálisok stb.) sértő, gyakran a gyűlöletbeszéd jogi kategóriáját kimerítő kijelentéseket, nyíltan propagálja ezen közösségek alacsonyabbrendűségét, és a fasiszta eszméket dicsőíti.

A kuruc.info impresszumában évek óta nem szerepelnek valódi nevek, a szerkesztőség „illegalitásban”, szigorúan konspiráltan működik- áll az elemzésében. A gyűlöletcsoport magját alkotó „szerkesztőség” meghívásos alapon működik, napi szinten egy szerkesztő felügyeli a munkát. A meghívott „szerzők” e-mailben kapnak egy jelszót, mellyel használhatják a honlap szerkesztői felületét, elhelyezhetik írásaikat, melyeket a szerkesztő élesít a honlapon. A verbuválást a honlap három-négy fős, álnéven működő szerkesztőgárdája végzi, a szerzőgárda gerincét szélsőjobboldali szervezetek aktivistái teszik ki, akik jellemzően nem kapnak pénzt az írásaikért.

Gusztos Péter szabaddemokrata országgyűlési képviselő 2009. májusában elhangzott parlamenti interpellációjában Molnár Balázst, Kürk Rolandot és Novák Elődöt nevezte meg a kuruc.info szerkesztőiként, és azt tudakolta az igazságügyminisztertől, hogy miért nem kéri rajtuk számon senki „a szennylap tetteit”? Gusztos arra is felhívta a figyelmet, hogy a portálon fizetett hirdetések jelennek meg, és ezeknek a feladói rendészeti és titkosszolgálati eszközök nélkül is képesek voltak megtalálni a kuruc.info szerkesztőit.

Nyilvánvaló, hogy a szervezetnek és a honlapnak semmilyen magyarországi vagy amerikai jogi személyisége nincs, tehát bármilyen bevételhez jut is, azután sem Magyarországon, sem az Egyesült Államokban nem fizet adót. Polgár „Tomcat” Tamás, aki a kuruc.info-nak 2006-ban egy ideig maga is szerzője, szerkesztője volt, részt vett a csoport számára jövedelmet biztosító adománygyűjtésekből vagy hirdetésekből származó pénzforgalom lebonyolításában, saját boltjában vette át a beérkező pénzeket, állítása szerint a szimpatizánsok „zacskóban hordták a pénzt”. 2006-ban egyedül Polgár körülbelül ötmillió forintot vett át a kuruc.info számára, amely összeg állítása szerint csak és kizárólag a szerkesztők fizetését szolgálta, nagyjából félmillió forintos havi fizetést biztosítva számukra, adómentesen. Eközben a szerzők írásaikért honoráriumot elvétve vagy egyáltalán nem kaptak-kapnak.

Az Intézet, annak érdekében, hogy ellenőrizze a forrásai által a kuruc.info fekete pénzeiről elmondottakat, kitalált egy fiktív személyt, Varga-Kovács Zsombor 67 éves erdélyi származású fafaragót. A Google képkeresőjének segítségével kiválasztottak egy székelykaput ábrázoló képet, erre helyezték el fafaragási ajánlatukat, majd e-mailben kapcsolatba léptek a kuruc.info hirdetési ajánlatában megadott személlyel. Az első válaszlevelet „Jeney Szabolcs” írta alá, ebben tájékoztatást adott, hogy a szervezet nem számlaképes, „ez az oka az alacsony hirdetési áraknak”. A hirdetés elhelyezéséért hatvanezer forintot ajánlott a „fafaragó”, a megszerkesztett hirdetéssel pedig már „Hollik Péter” jelentkezett. Arra a kérdésre, hogy lehet-e banki átutalással rendezni a kifizetést, azt a választ adta, hogy ilyen igény esetén a kérdéses összeget dollárban kell átutalni Varga Béla (avagy Bela Varga) kaliforniai bankszámlájára, és a nemzetközi banki átutaláshoz szükséges összes adatot is a rendelkezésükre bocsátotta. A kedvezményezett feltehetően azonos Varga Béla Kaliforniában élő borásszal, ő regisztrálta újra az Egyesült Államokban a kuruc.info doménnevet 2008. áprilisában.

Ezután az álhirdetők jelezték „Hollik Péternek”, hogy a hirdetési díjat mégis inkább személyesen, Budapesten adnák át. Ekkor egy hatodik kerületi kisbolt, a Turánia címét kapták meg azzal, hogy a hatvanezer forintot lezárt borítékban, a hirdető nevének feltüntetésével kell átadniuk. Hollik közölte, hogy a boltosok kérése, hogy „a kuruc.infót egyáltalán ne említsük, csak annyit mondjunk: "Juhász Rékának hoztam egy borítékot”, ők tudni fogják, hogy miről van szó”- írják. A cégbírósági adatok szerint a Turániát a Sabir Bt. üzemelteti. A betéti társaságot Fekete László és Fekete Lászlóné jegyeztette be 2008-ban. A boríték átadásáról rejtett kamerás felvételt készített az Intézet, hirdetésünk pedig megtalálható a kuruc.info főoldalán, sőt, hálálkodó levelük a portál médiaajánlatába is bekerült.

A kuruc.info portál és a gyűlöletcsoport finanszírozásának általunk feltárt és dokumentált módja több ponton sérti mind a magyar, mind az amerikai adótörvényeket, hiszen sem a Sabir Bt., sem Varga Béla nem ad számlát az ilyen módon szerzett jövedelmekről, és feltehetően az adóbevallásokban sem keletkezik nyoma. Az Athena Intézet szerint összeszámolva a kuruc.info-n megjelenő hirdetéseket, a csoport havi, adózatlan hirdetési bevétele nagyjából másfél, kétmillió forintra tehető, plusz a szimpatizánsok adományainak ismeretlen összege. A szélsőséges portál előszeretettel tetszeleg forradalmári pózban, miközben egy sikeres, és teljességgel illegális üzleti vállalkozás – vezetői évi sok millió fekete forintot visznek haza. Számukra ez nem csupán „ellenállási mozgalom”, aranybánya is.

Hírszerző / Athena Intézet

További belföldi híreink